زلزله ژاپن و تاثیر آن بر کارخانه های سونی، میتسوبیشی و رنساس

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زلزله ژاپن باعث قطع زنجیره ارسال قطعات الکترونیکی شد و تولید سنسور دوربین سونی را به حالت تعلیق درآورد. شرکت‌های رنساس (Renesas) و میتسوبیشی نیز از بروز این حادثه ضربه خوردند. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

یک سری از زلزله‌های شدید که این هفته جنوب غربی ژاپن را لرزاند، باعث قطع‌شدن زنجیره ارسال قطعات الکترونیکی شد. سونی، میتسوبیشی الکتریک و شرکت سازنده تراشه رنساس جزو شرکت‌های دارای کارخانه در محل زلزله بودند.

پنجشنبه عصر به وقت محلی، منطقه Kumamoto با زلزله‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر لرزید که این زمین‌لرزه شروع یک سری زمین لرزه بود. صبح روز شنبه زلزله شدیدتری با قدرت ۷.۳ ریشتر باعث ایجاد سونامی شد و پس‌لرزه‌های شدیدی داشت.

بر اساس گزارش شبکه NHK، در اثر زلزله شنبه صبح، حداقل ۴ نفر جان خود را از دست دادند و هلیکوپتر شبکه، عکس‌هایی از ساختمان‌های آسیب دیده، نمایش داد. پیش از این، در زلزله پنج شنبه ۹ نفر جان خود را از دست داده بودند و بیش از ۱۰۰۰ نفر مجروح شدند.

شرکت سونی، کار در کارخانه تولید سنسور دوربین خود در کوماموتو را به حالت تعلیق درآورد. این کارخانه‌ها جزو مکان‌های مهم تولید قطعات دوربین و موبایل شامل آیفون اپل می‌شوند. تعطیلی طولانی مدت آن‌ها می‌تواند باعث تأثیر مستقیم بر موجودی وسائل در فروشگاه‌ها شود‌، اما هنوز برای نتیجه گیری این موضوع زود است.

زلزله سال ۲۰۱۱ در شرق ژاپن باعث ایجاد مشکلاتی در صنایع الکترونیکی شد و کارخانه‌ها برای هفته‌ها تعطیل بودند، اما ابعاد زلزله این هفته اگرچه جدی بود اما از زلزله سال ۲۰۱۱ کمتر بود.

رنساس الکترونیک و میتسوبیشی الکتریک دو کارخانه همجوار در کوماموتو هستند که در گذشته مشغول ساخت تراشه‌های صنعت اتومبیل و قطعات برقی بودند. بر اساس گزارش رسانه ژاپنی، کار در هر دو کارخانه به صورت تعلیق درآمده است.

بر اساس گزارش آژانس زلزله نگاری ژاپن، زلزله روز شنبه، زلزله اصلی و زلزله روز پنج‌شنبه پیش‌لرزه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات