۹۳ درصد از انرژی کل مصرفی اپل از منابع پاک تامین می‌شود

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش مراسم اپل برای معرفی محصولات جدید خود نظر آیفون 5se و آیپد جدید آغاز شد. یکی از اطلاعات جالبی که در این مراسم ارائه شد، بهره‌گیری از انرژی پاک در بیش از ۹۳ درصد از زیرساخت‌ها و دفاتر اپل در سراسر جهان است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از موارد جالب توجهی که در جریان کنفرانس اپل مطرح شد، فعالیت‌های این کمپانی در راستای بهبود وضعیت مصرف انرژی‌های فسیلی و انتقال برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است. براساس آنچه که اپل مدعی شد، با تعیین هدفی در دو سال پیش مبنی بر استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های پاک، این کمپانی در طول ۲ سال گذشته موفق شده تا بیش از ۹۳ درصد از نیاز خود به انرژی را از طریق سوخت‌های پاک تامین کند.

بیش از ۲۱ کشور از ۲۳ کشوری که اپل در آن‌ها فعالیت می‌کند، از انرژی‌های پاک برای تامین موارد مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. میزان مصرف از انرژی‌های پاک در دو کشور چین و آمریکا قریب به ۱۰۰ درصد است، بطوریکه اپل در چین یک نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی را احداث و به بهره‌برداری رسانده است.

این موضوع نه تنها در مورد مصرف انرژی، بلکه در مورد استفاده از منابع نیز صادق است. کاپرتینویی‌ها علاوه بر تامین انرژی از منابع پاک، در مصرف اقلامی نظیر کاغذ نیز صرفه‌جویی می‌کنند، بطوریکه بیش از ۹۹ درصد از کاغذ مصرف شده در اپل، بازیافت شده یا نیاز کاغذ این کمپانی از طریق جنگل‌هایی که برای تولید کاغذ پرورش یافته و بصورت کنترل شده اداره می‌شوند، تامین می‌شود. این موضوع در بسته‌بندی‌‌های اپل نیز صادق است.

اپل تلاش‌های خود برای حفظ محیط زیست را به این دو حوزه محدود نکرده و حتی برای بازیافت کردن و جدا کردن قطعات آیفون‌های فرسوده نیز برنامه‌هایی را به سرانجام رسانده است. برای مثال می‌توان به روبات موسوم به Liam اشاره کرد که از آن برای جدا کردن قعطات آیفون‌های قدیمی استفاده می‌شود.

یکی از موارد جالب توجه در مورد کنفرانس امشب اپل، اشاره‌های این کمپانی به سایر کمپانی‌ها نظیر گوگل و مخصوصا FBI در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و حمایت از کدگذاری در محصولات این کمپانی است. جکسون همچنین به این موضوع اشاره کرده که تفاوت اپل و گوگل در ساخت روبات‌ها این است که کاپرتینویی‌ها از این روبات‌ها در مصارف همسو با سیاست‌های حفظ محیط زیست استفاده کرده و روبات‌های هولناک تولید نمی‌کنند. همچنین وی به این موضوع اشاره کرده که اپل قطعات آیفون را به گونه‌ای تولید می‌کند تا در آینده نیز بتوان از آن‌ها در مصارف دیگر بهره گرفت.

اپل همچنین از طرحی با عنوان Apple renew رونمایی کرد و از همه درخواست کرد که در آن شرکت کنند. این طرح برای گردآوری آیفون‌های قدیمی و بی صرف برای بازیافت در نظر گرفته شده است که در آن گوشی بصورت مجانی از کاربر گرفته می‌شود تا برای بازیافت به دست ربات‌های Liam سپرده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات