گوگل پیش‌ نمایش اندروید 7 ان را برای توسعه هندگان منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که انتظار می‌رفت نسخه‌ی پیش‌نمایش «اندروید N» چند ماه دیگر در دسترس برنامه‌نویسان قرار گیرد، گوگل این نسخه را زودتر از پیش‌بینی‌ها در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. این نسخه همچنین برای کاربران دستگاه‌های نکسوس در دسترس خواهد بود.
تبلیغات

گوگل شروع به منتشر کردن پیش‌نمایش «اندروید N» برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کرده است. بسیاری انتظار نداشتند پیش‌نمایش این نسخه از اندروید پیش از دوماه دیگر و در کنفرانس I/O گوگل به دست توسعه‌دهندگان برسد. برای اینکه دسترسی به این نسخه‌ی پیش‌نمایش ساده‌تر باشد گوگل از طریق یک آپدیت OTA آن را منتشر خواهد کرد. با رساندن این پیش‌نمایش زودتر از موعد معمول به برنامه‌نویسان، گوگل زمان بیشتری خواهد داشت که بازخوردها را بررسی و مشکلات احتمالی را رفع کند.

گوگل تا انتشار نهایی این سیستم‌عامل پنج آپدیت دیگر منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود که نسخه‌ی نهایی این محصول تا تابستان آینده به دست شرکت‌های تولید کننده‌ی تلفن‌همراه برسد. نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید N که امروز به دست توسعه‌دهندگان رسید به نظر تا نهایی شدن فاصله زیادی دارد و گوگل تا تابستان امکانات جدیدی را به آن اضافه خواهد کرد.

بعلاوه اگر از دستگاه‌های «Nexus 6»، «Nexus 5X»، «Nexus 6P»، «Nexus Player»، «Nexus 9» و «Pixel C» استفاده می‌کنید؛ می‌توانید همین امروز ثبت‌نام و پیش‌نمایش اندروید N را روی دستگاه خود دریافت کنید. توجه کنید که «Nexus 5» در این لیست نیست.

به محض اینکه پیش‌نمایش روی دستگاه‌تان نصب شود گوشی شما به آپدیت‌های آینده نیز دسترسی پیدا خواهد کرد. می‌توانید برای ثبت‌نام به این لینک https://www.google.com/android/beta مراجعه کنید.

android n

برخی از تغییراتی که در نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید N دیده می‌شوند شامل جداسازی صفحه‌نمایش (screen split) برای گوشی‌های همراه و تبلت خواهد بود. امکانات تصویر در تصویر نیز به اندروید اضافه خواهد شد. «Direct Reply Notifications» نیز  به کاربران امکان می‌دهد تا به پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها در همان پنجره‌ی نوتیفیکیشن پاسخ دهند. (توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند این امکان را به محصولات خود اضافه کنند) اندروید N همچنین در امکان Doze خود بهتر خواهد شد و به شما اجازه می‌دهد که وقتی صفحه‌ی دستگاه خاموش است باتری بیشتری ذخیره کنید. در کنار این گوگل روی مصرف اپ‌های باز در پس‌زمینه‌ی گوشی هم کار کرده است تا مصرف آن‌ها را بهینه‌تر کند و باعث شود سیستم عامل فضای کمتری از حافظه گوشی را اشغال کند.

همچنین امکان جدید دیگری به نام «Data Saver» باعث می‌شود که اندروید میزان رد و بدل شدن دیتا از طریق اینترنت گوشی را در اپ‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه کم کند. این کار با «محدود کردن سرعت تبادل (bit rate) برای پخش ویدیو، کم کردن کیفیت تصاویر، مدیریت کش‌ها» و متدهای دیگر ممکن خواهد شد.

البته گوگل اعلام نکرد که «N» اول نام کدام دسر و آبنبات خواهد بود. در بلاگ گوگل و در پست انتشار این پیش‌نمایش نیز، «هیروشی لاکیمر»، نایب رئیس ارشد گوگل در پروژه‌های اندروید، Chrome OS و کروم کست اعلام کرده که قرار نیست اسم اندروید ۷ را لو دهد. هرچند او از اصطلاح «nut tellin» استفاده کرده که به نظر بهترین راهنمایی است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات