سخنگوی قوه قضاییه: مدیرعامل کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده است

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه
جزئیات تازه درباره کلاهبرداری کوروش کمپانی؛ رسیدگی به پرونده کوروش کمپانی از آبان شروع شده و وزارت اطلاعات گزارش‌دهنده این پرونده بوده است.
تبلیغات

سخنگوی قوه قضاییه در تازه‌ترین واکنش‌های رسمی به کلاهبرداری کوروش کمپانی از گزارش وزارت اطلاعات درباره تخلف این شرکت و توقیف اموال منقول مدیرعامل آن خبر داد و گفت: «مدیر عامل این شرکت، ۵ ماه قبل و پیش از اینکه پرونده‌ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است.»

مسعود ستایشی درباره پرونده کوروش کمپانی بیان کرد: «شرکت مورد بحث با اخذ مبالغی مبادرت به فروش محصولات الکترونیکی همچون گوشی‌های آیفون و سامسونگ و سایر محصولات داشته است. تاکنون آمار دقیقی از دریافت‌کنندگان این محصولات وجود ندارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد قابل توجهی از افراد این محصولات را خریداری کرده‌اند و تعداد زیاد دیگری نیز که این محصولات را که خریدند هنوز کالایی دریافت نکرده‌اند.»

او درباره روند قضایی رسیدگی به این پرونده این موارد را مطرح کرد:

  • از آبان‌ماه سال جاری رسیدگی به این موضوع بر اساس گزارش‌های واصله از سوی ضابطان خاص صورت شروع شده و وزارت اطلاعات گزارش‌دهنده این پرونده بوده است.
  • مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است و اموال منقول این شرکت در نقاط مختلف کشور مانند قایق‌هایی در جزیره کیش شناسایی و توقیف شده است.
  • یکی از منصوبان مدیرعامل این شرکت، به اتهام معاونت در بزه کلاهبرداری بازداشت شده است و تمهیدات لازم درباره اقلامی که مربوط به مدیرعامل شرکت بوده و این فرد درصدد فروش و انتقال آن‌ها بوده، صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه قضا: چهره‌های مطرح هنری و ورزشی باید مبالغی را که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، به صندوق دولت برگردانند

به گفته سخنگوی دستگاه قضا تا دو هفته گذشته هیچگونه شکایتی علیه مدیرعامل و این شرکت مطرح نبوده و ۲۸ بهمن ماه با دستور مقام قضایی، بنری نصب شده تا افراد شکایت خود را با اسناد و ادله به پلیس تخصصی مربوطه تسلیم کند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ نفر در تهران علیه این شرکت شکایت کرده‌اند، گفت: «این پرونده در دست رسیدگی است و به مردم اطمینان می‌دهیم که با اقتدار در کمترین زمان برای شناسایی اموال این شرکت، متهمان و استرداد اموال به مالباختگان با همکاری مردم اقدام خواهیم کرد.»

ستایشی با اشاره به خروج متهم اصلی این شرکت از کشور گفت:

مدیر عامل این شرکت، ۵ ماه قبل و پیش از اینکه ضابطان به موضوع وارد شوند و پرونده‌ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است. پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن او به کشور صورت گرفته و اقدامات موثری برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به عمل آمده و قطعاً اموال شرکت و معاونان مدیرعامل نیز با قاطعیت و ضابطه‌مند توقیف می‌شوند.
- مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه

او همچنین با اشاره تبلیغ برخی چهره‌های هنری و ورزشی برای این شرکت گفت: «متأسفانه تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان مؤثر بوده است که بر اساس قانون باید مبالغی را که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، به صندوق دولت برگردانند و این روند ادامه دارد.»

ستایشی با بیان اینکه این پرونده در ناحیه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیگیری می‌شود، افزود: «چنانچه اموال این شرکت، شناسایی و توقیف شود با برنامه‌ریزی درست برای توزیع اموال بین مالباختگان اقدام می‌شود. مردم می‌توانند اطلاعات خود نسبت به اموال منقول و غیرمنقول این شرکت را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.»

موضوع دیگری که سخنگوی قوه قضاییه به آن پرداخت ترک فعل‌ها و نظارت‌های قانونی بود: «باید تحقیقات لازم انجام شود تا اگر تقصیری درباره اعطای مجوز فعالیت به این شرکت صورت گرفته، مشخص شود. باید مشخص شود که آیا نظارت‌های قانونی لازم انجام شده است یا خیر؟ تا با استفاده از نتایج تحقیقات، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.»

برپایه گزارش خبرگزاری میزان، ستایشی ستایشی با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای استرداد اموال مالباختگان این پرونده نهایت توجه را دارد، از مردم خواست که در سرمایه‌گذاری‌های خود به موضوع آن و اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در آن شناخت کافی پیدا کنند و سرمایه و دارایی خود را در معرض سوءاستفاده قرار ندهند.

به گفته او شرکتی به نام «کوروش کمپانی» در اداره کل ثبت شرکت‌ها تاکنون ثبت نشده است، بلکه شرکتی به نام کوروش پردازان آی سا با مسئولیت محدود با شماره ثبت مشخص، در ۸ بهمن سال ۹۹ به ثبت رسیده است. همچنین مدیرعامل این شرکت، خدمت وظیفه عمومی را انجام نداده است، هرچند برای تأسیس شرکت‌ها و مؤسسات به اخذ کارت پایان خدمت نیازی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات