کاهش واردات موبایل به کشور در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
بهترین‌ گوشی‌های بررسی شده در زومیت ۱۴۰۱
طبق آمار گمرک، از فروردین تا مرداد ماه ۱۴۰۲ حدود ۹۰۰ میلیون دلار صرف واردات گوشی به کشور شده است.
تبلیغات

روابط عمومی گمرک در جدیدترین آمار خود از میزان واردات کالاهای مختلف به کشور، ارزش دلاری انواع گوشی موبایل را، که از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه وارد کشور شده، اعلام کرده است.

بر اساس آمار و ارقام منتشرشده توسط گمرک از فروردین تا مرداد ماه سال جاری مجموعاً ۹۱۳ میلیون دلار برای وارد کردن گوشی‌های موبایل به کشور صرف شده؛ یعنی در پنج ماه ابتدایی امسال میزان واردات گوشی‌ تلفن همراه به یک میلیارد دلار نرسیده است. این عدد ۳٫۷۷ درصد از کل ارزش واردات کشور در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که آمارهای مربوط به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در سال گذشته به میزان ۲٫۸ میلیارد دلار گوشی وارد کشور شده و این عدد در سال ۱۴۰۰ بیش از این هم بوده است. در سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۴ میلیارد دلار صرف واردات گوشی موبایل به کشور شده است.

مقایسه این آمارها نشان می‌دهد در دو سال گذشته میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور روند کاهشی داشته و این میزان هر سال نسبت به سال قبل کمتر شده است.

با توجه به مسائل مختلفی که در حوزه واردات گوشی موبایل وجود داشته، این کاهش در میزان واردات چندان هم عجیب نیست. از یک سو، ممنوع شدن واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ از سال گذشته تا امروز تأثیر قابل‌توجهی بر میزان واردات داشته است.

علاوه بر این، مسئله تأمین ارز واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که مدل‌های مختلفی از برندهای سامسونگ، شیائومی، موتورولا، وان‌پلاس، گوگل و... را شامل می‌شود، یکی دیگر از مشکلاتی بود که در چند ماه اخیر چالش‌هایی را برای واردات گوشی‌های موبایل به کشور به وجود آورد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات