چگونه تلفن ثابت قطع‌شده را وصل کنیم؟

دوشنبه 16 تیر 1404 - 19:00
مطالعه 7 دقیقه
کاور مطلب وصل کردن تلفن ثابت
چطور می‌توانیم تلفن ثابت قطع شده را وصل کنیم؟‌ دلایل اصلی قطع شدن تلفن چه چیزهایی هستند؟
تبلیغات

تلفن ثابت یکی از خدمات شرکت مخابرات است و اگرچه با فراگیر شدن موبایل‌ها اقبال به استفاده از آن کمتر شده، اما همچنان در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و قطع شدن آن، مشترکان را به دردسر می‌اندازد. در گذشته وقتی که تلفن ثابت به هر دلیلی قطع می‌شد برای وصل دوباره باید به‌صورت حضوری به مخابرات مراجعه می‌کردید؛ اما اکنون امکان وصل دوباره تلفن به روش‌های غیرحضوری فراهم شده است.

تلفن ثابت معمولاً به دلیل پرداخت نشدن بدهی قطع می‌شود؛ اما برخی از قطعی‌ها هم ممکن است به دلایل فنی یا قضایی باشد. در هر صورت برای هر کدام از این قطعی‌ها شما می‌توانید به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشکل را پیگیری و آن را حل کنید.

قبوض تلفن سال‌ها است که یک ماهه شده‌اند و باید به‌موقع پرداخت شوند. اگر صورت‌حساب طی دو ماه پشت سر هم با هر مبلغی پرداخت نشود، خط تلفن یک طرفه می‌شود. همچنین اگر مبلغ قبض قابل پرداخت در تهران به مرز ۶۰ هزار تومان در یک ماه و مراکز استان‌ها به ۴۵ هزار تومان، سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و روستاها ۲۵ هزار تومان برسد، خط تلفن یک طرفه خواهد شد.

چطور قطعی تلفن ثابت را برطرف کنیم؟

قطع شدن تلفن ثابت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر با مشکل نبود بوق یا عدم برقراری تماس مواجه شده‌اید، لازم است با بررسی گام‌به‌گام برخی موارد رایج، علت را پیدا و آن را رفع کنید. در ادامه به روش‌های کاربردی برای شناسایی و برطرف کردن قطعی تلفن ثابت می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برای وصل کردن تلفن ثابت ابتدا استعلام بگیرید تا ببینید چقدر بدهی دارید. می‌توانید با شماره‌ی ۲۰۰۰ تماس بگیرید که سامانه‌ی خدمات مخابرات است و برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت خود اقدام کنید.

رفع خرابی و قطعی تلفن ثابت با شماره‌گیری ۲۰۱۱۷

برای پیگیری قطعی تلفن، با شماره تماس پشتیبانی تماس بگیرید و مستقیماً موضوع را اطلاع دهید. اگر مطمئن نیستید که خط تلفن شما دچار خرابی شده یا به‌دلایل مختلف قطع شده است، با شماره‌ی پشتیبانی خرابی تلفن ثابت ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید. پس از اینکه مشکل را اطلاع دادید، اگر تا ۲۴ ساعت مشکل رفع نشد، باید به مرکز مخابرات مراجعه کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از تماس با ۲۰۱۱۷ برای اعلام خرابی و قطعی تلفن، از نداشتن بدهی، سالم بودن دستگاه تلفن و سیم‌کشی داخلی ساختمان مطمئن شوید.

کد دستوری #2020* برای رفع قطعی تلفن ثابت

اگر تمایل به استفاده از کد دستوری وصل تلفن ثابت دارید و می‌خواهید بدهی‌ خود را پرداخت کنید، می‌توانید کد #2020* را با موبایل شماره‌گیری کنید. سپس از طریق گزینه‌ی ۳ صورتحساب خود را پرداخت کنید. این شیوه فقط برای قطعی‌هایی است که به‌دلیل پرداخت نشدن قبض تلفن اتفاق می‌افتند.

پیگیری رفع مسدودی تلفن ثابت ازطریق مخابرات من

اگر فکر می‌کنید قطعی تلفن شما به‌دلیل عدم پرداخت بدهی اتفاق نیفتاده است، می‌توانید ازطریق وب‌سایت مخابرات من به پیگیری قطعی تلفن ثابت بپردازید. اگر به سایت مخابرات من که خدمات غیرحضوری مخابرات تهران و شهرستان‌ها را می‌توان ازطریق آن پیگیری کرد، مراجعه کنید و وارد پنل کاربری خود شوید، انواع قطع شدن تلفن ثابت را می‌توانید پیگیری کنید.

پس از ورود به پنل کاربری در سایت مخابرات من با انواع خدمات مخابرات در زمینه‌ی تلفن ثابت مواجه می‌شوید و حتی می‌توانید برای ثبت نام خط تلفن ثابت هم به صورت غیرحضوری اقدام کنید. اگر قبض تلفنتان را پرداخت نکرده‌اید، ازطریق بخش پرداخت قبوض در صفحه‌ی اصلی می‌توانید آن را پرداخت کنید.

فرایند وصل تلفن قطع‌شده ممکن است بین یک تا دو روز طول بکشد، اما پس از ۴۸ ساعت تلفن شما وصل خواهد شد. اگر قبض خود را پرداخت کردید و پس از گذشت این زمان همچنان تلفن شما یک طرفه بود، با شماره‌ی ۲۰۲۰ واحد ارتباط مردمی تماس بگیرید و با انتخاب عدد ۶ ماجرا را پیگیری کنید.

کد دایورت تلفن ثابت به همراه اول

اگر بدهی نداشتید اما خط شما قطع بود احتمالاً یا به دلیل مشکل فنی یا قضایی است. ممکن است دلایلی مثل سرقت کابل‌ها یا آسیب‌ دیدنشان یا گزارش مردم دلیل قطعی تلفن ثابت باشد.

اگر می‌خواهید خرابی تلفن خود را ازطریق مخابرات من گزارش دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • بعد از ورود به وب‌سایت مخابرات من و تکمیل اطلاعات کاربری، ابتدا وارد بخش خدمات شوید.
  • خدمات تلفن ثابت را انتخاب کنید و مشاهده‌ی خدمات را بزنید.
  • ازطریق گزینه‌ی اعلام خرابی خط تلفن، روی فرم درخواست و پیگیری کلیک کنید.
  • برای پر کردن فرم، درخواست شماره تلفن ثابت را بنویسید و بررسی را بزنید تا درخواست شما ثبت و نتیجه اعلام شود.
بررسی خط تلفن ثابت قطع شده
گزارش خرابی تلفن ثابت
پیگیری خط تلفن قطع شده

در بخش خدمات تلفن ثابت همچنین گزینه‌ی پیگیری قطع قضایی را مشاهده می‌کنید. در این بخش می‌توانید مسدود شدن تلفن به‌دلیل مشکلات قضایی را پیگیری کنید. کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • بعد از ورود به وب‌سایت مخابرات من ابتدا وارد بخش خدمات شوید.
  • خدمات تلفن ثابت را انتخاب کنید و مشاهده خدمات را بزنید.
  • پیگیری قطع قضایی را انتخاب کنید و وارد بخش دریافت نتیجه‌ی پیگیری شوید.
  • کد رهگیری‌ای که پیش‌تر در حین ثبت درخواست دریافت کردید، در بخش کد دریافت‌شده هنگام ثبت پیگیری وارد کنید.
  • پیگیری را بزنید تا نتیجه‌ی بررسی به شما نشان داده شود.
دریافت نتیجه قطعی تلفن ثابت در مخابرات من
پیگیری قضایی قطعی تلفن در مخابرات من
پیگیری خط تلفن قطع شده

پس از ثبت درخواستتان کد رهگیری‌ای به شما داده می‌شود که برای پیگیری نتیجه باید در بخش مربوطه آن را وارد و گزینه‌ی پیگیری را انتخاب کنید.

امیدواریم بتوانید از روش‌های مذکور برای رفع قطعی تلفن خود استفاده کنید. آیا تابه‌حال از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ از کدام‌یک بهتر نتیجه گرفتید؟

سوالات متداول

  • چگونه تلفن ثابت قطع‌شده را وصل کنیم؟

    برای وصل کردن تلفن ثابت قطع‌شده، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #2020* وضعیت خط را بررسی کنید و پرداخت را انجام دهید. همچنین تماس با شماره‌ی ۲۰۱۱۶ یا مراجعه به سایت مخابرات من به نشانی www.tci.ir راه‌های دیگر برای ثبت درخواست وصل مجدد هستند.

  • چرا تلفن ثابت قطع شده است؟

    قطع شدن تلفن ثابت معمولاً به‌دلیل پرداخت نکردن قبض‌ها یا بدهی معوق رخ می‌دهد. گاهی هم مشکلات فنی در شبکه یا جابه‌جایی بدون اطلاع‌رسانی باعث قطع شدن خط می‌شود. در مواردی نادر، قطع تلفن به‌دلیل درخواست مالک یا مشکلات حقوقی انجام می‌شود.

  • چگونه میزان بدهی تلفن ثابت را استعلام کنیم؟

    برای استعلام بدهی تلفن ثابت، می‌توانید کد دستوری #2020* را شماره‌گیری و اطلاعات قبض را دریافت کنید. ورود به وب‌سایت مخابرات من نیز یکی دیگر از راه‌های مشاهده‌ی جزئیات قبض است.

  • برای وصل آنی تلفن ثابت پس از پرداخت قبض چه باید کرد؟

    معمولاً پس‌ از پرداخت قبض، تلفن شما طی چند دقیقه وصل می‌شود؛ اما اگر نشد، می‌توانید ازطریق ۲۰۱۱۷ یا سایت مخابرات من درخواست وصل مجدد را پیگیری کنید.

  • اگر قبض پرداخت شده اما تلفن وصل نشده، چه باید کرد؟

    در این شرایط لازم است موارد دیگر ازجمله خرابی خط تلفن، سیم‌کشی‌های خیابان و حتی موارد قطعی به‌دلایل قضایی را بررسی کنید. برای این کار نیز می‌توانید با ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید یا ازطریق کد دستوری #2020* یا سایت مخابرات من برای ثبت خرابی اقدام کنید.

  • آیا می‌توان تلفن ثابت قطع‌شده را بدون مراجعه حضوری وصل کرد؟

    بله، با استفاده از وب‌سایت مخابرات من،‌ کد دستوری #2020* ، تماس با ۲۰۱۱۷ و تماس با ۲۰۲۰ می‌توانید بدون مراجعه حضوری وضعیت قطعی تلفن را گزارش دهید و پیگیری کنید.

  • اگر خرابی تلفن ثابت به دلیل مشکلات فنی یا قضایی باشد، چه باید کرد؟

    اگر قطع شدن تلفن ثابت به‌دلیل مشکلات فنی باشد، باید با ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید یا ازطریق سایت مخابرات من درخواست پشتیبانی کنید. درصورت قطعی به‌دلایل قضایی نیز مراجعه حضوری به دفاتر مخابرات الزامی است. البته در این شرایط فقط پس‌ از رفع محدودیت قضایی امکان وصل مجدد وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات