مشاهده قبض تلفن ثابت با سریع‌ترین روش + پرداخت

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
قبض تلفن ثابت
روش‌های مختلفی برای مشاهده قبض تلفن ثابت وجود دارد. از استفاده از اپلیکیشن و سایت تا پیامک که صورت حساب تلفن ثابت را به شما اطلاع می‌دهد.
تبلیغات

قبض‌ تلفن ثابت هم مثل قبض‌های دیگر در سال‌های اخیر به صورت اینترنتی و پیامکی برای مشترکان فرستاده می‌شود. این شیوه علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در مصرف کاغذ می‌شود و به محیط زیست کمک می‌کند، سرعت دسترسی بیشتری دارد و مشترک می‌تواند راحت‌تر قبض تلفن ثابت را مشاهده کند و آن را پرداخت کند.

با توجه به اینکه صورت‌حساب تلفن ثابت یک ماهه است، برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن باید هزینه‌ آن را به صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین شده بپردازید.

برای پرداخت قبض تلفن ثابت گزینه‌های پایان‌دوره و میان‌دوره پیش روی شماست. قبض پایان‌دوره، قبض یک ماهه شماست. قبض میان‌دوره کل کارکرد تلفن دوره را تا زمان استعلام به شما اعلام می‌کند.

مشاهده قبض تلفن ثابت از طریق پیامک

پیامک‌های قبض تلفن ثابت معمولا به شماره‌ای که مشترک هنگام ثبت نام تلفن ثابت اعلام کرده ارسال می‌شود. اگر پیامک برایتان ارسال نمی‌شود احتمالا در سامانه مخابرات تلفن همراهتان ثبت نشده است یا شما شماره همراهی را که ارائه کرده بودید عوض کرده‌اید. در این صورت می‌توانید از طریق کد USSD شماره همراه را ثبت کنید.

ابتدا کد #2020* را شماره‌گیری کنید و سپس گزینه ثبت شماره همراه را انتخاب کنید. در قسمت بعد باید شماره تلفن ثابت را به همراه کد شهر وارد کنید و در پایان گزینه SEND را انتخاب کنید.

مشاهده قبض تلفن ثابت کد دستوری
مشاهده قبض تلفن ثابت کد دستوری
مشاهده قبض تلفن ثابت کد دستوری

اگر تصمیم دارید پیامک قبض را لغو کنید هم ابتدا باید همین کد را شماره‌گیری کنید و سپس در قسمت ثبت شماره همراه، گزینه ۲ را برای حذف شماره همراه وارد کنید.

مشاهده قبض تلفن ثابت از طریق اینترنت

یک روش برای استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری مخابرات یا مخابرات من است. در این سامانه می‌توانید از خدمات مختلفی مثل ثبت نام و خرید تلفن ثابت هم استفاده کنید.

قبض تلفن ثابت مشترکان با وارد کردن شماره تلفن همراه یا طی مراحل احراز هویت آنلاین قابل دریافت است و هم به صورت میان‌دوره و هم پایان‌دوره می‌توان از این طریق قبض را پرداخت کرد.

ابتدا به سایت مخابرات به این آدرس مراجعه کنید و از آن‌جا وارد پنل مخابرات من شوید. در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید شماره موبایل خود را وارد کنید یا در صورت تمایل از طریق سامانه احراز هویت وارد شوید.

در صفحه‌ پیش رویتان بخش پرداخت قبوض را مشاهده می‌کنید. در این قسمت کافی است شماره تلفن ثابت خود را با پیش‌شماره شهر وارد کنید و سپس گزینه استعلام و پرداخت را انتخاب کنید.

مشاهده قبض تلفن ثابت

قبض تلفن برایتان به نمایش درمی‌آید. در پایین قبض دو گزینه پرداخت و مشاهده جزییات را می‌بینید که با انتخاب هر کدام می‌توانید فرایند مورد نظرتان را تکمیل کنید.

اگر گزینه مشاهده جزییات را انتخاب کنید می‌توانید قبضی اینترنتی شبیه قبض‌های کاغذی ببینید که جزییات مصرف شما در آن مشخص شده است. همچنین می‌توانید نسخه PDF این قبض را دانلود کنید و داشته باشید.

قبض تلفن ثابت

در همین بخش می‌توانید قبض‌های تجمیعی، ارزش افزوده و تجاری خود را هم به همین شیوه پرداخت کنید. کافی است گزینه تلفن ثابت را به هر کدام از گزینه‌های مد نظرتان تغییر دهید و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید.

مشاهده قبض تلفن ثابت در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف

اگر عبارت مشاهده قبض تلفن ثابت را جستجو کنید با سایت‌های زیادی مواجه می‌شوید که امکان مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت را در اختیارتان می‌گذارند. برای مشاهده قبض همچنین می‌توانید از برنامه‌هایی که احتمالا روی تلفن همراهتان دارید استفاده کنید. در این بخش تعدادی از این سایت‌ها و برنامه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به وارد کردن شناسه پرداخت یا شناسه قبض و فقط با داشتن شماره ثابت به همراه کد شهر بتوانید قبض تلفن ثابت خود را استعلام و آن را پرداخت کنید.

قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
eghabz
قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
با من ۲۴
قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
پیشخوان ۲۴
قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
آپ
قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
همراه کارت
قبض تلفن ثابت اینترنتی و با اپلیکیشن
قبضینو

سایت‌ها و برنامه‌های Eghabz، اپلیکیشن و سایت بامن ۲۴، قبضینو، پیشخوان ۲۴، آپ و همراه کارت نمونه‌هایی هستند که شما هم می‌توانید به صورت اینترنتی به آن‌ها مراجعه کنید و هم در صورتی که اپلیکیشن آن‌ها را دارید از طریق موبایل از قبض تلفن ثابت خود مطلع شوید و آن را پرداخت کنید.

مشاهده و پرداخت قبض از طریق تلفن گویا

اگر به اینترنت دسترسی نداشتید یا به هر دلیلی نمی‌توانستید از روش‌های اینترنتی استفاده کنید با کمک کد دستوری و از روش تلفن گویا نیز می‌توانید از قبض تلفن ثابت خود مطلع شوید و آن را پرداخت کنید.

برای این روش با خط تلفن ثابت خود شماره ۲۰۰۰ را شماره‌گیری کنید، این شماره سامانه خدمات غیرمتمزکر مخابرات است. برای پرداخت قبض تلفن گزینه یک را فشار دهید. سپس شماره تلفن‌تان برای شما خوانده می‌شود.

در صورت درست بودن باز هم گزینه یک را بزنید. در این جا می‌توانید گزینه‌های پرداخت قبض پایان‌دوره یا میان‌دوره را انتخاب کنید و هزینه را پرداخت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات