صباایده: حذف آپارات و فیلیمو به رشد آن‌ها در خارج از کشور لطمه می‌زند

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
هلدینگ صباایده در بیانیه‌ای حذف اپلکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل‌پلی را تأثیرگذار روی رشد برون‌مرزی این سرویس‌ها و ایجاد محدودیت در استفاده کاربران داخلی در سیستم‌عامل اندروید تی‌وی اعلام کرد.
تبلیغات

امروز، ۱۷شهریور، با پیگیری‌های زومیت مشخص شد اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو متعلق به هلدینگ صباایده و اپلیکیشن مسیریاب بلد متعلق به هلدینگ هزاردستان از روی گوگل‌پلی حذف شده است. صباایده و بلد در پاسخ به زومیت اعلام کردند که حذف اپلیکشن‌هایشان به‌دلیل مسائل تحریمی بوده است. حالا مجددا صباایده در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی تحت‌تأثیر تحریم‌ اعمال‌شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل مشغول رایزنی ازطریق وکلای خود است.

به‌گزارش روابط‌عمومی صباایده، ده روز پیش گوگل در ایمیلی به آن‌ها اعلام کرد که اپلیکشن‌های آپارات و فیلیمو با‌‌توجه‌‌به بند ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهندگان و به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از روی گوگل پلی حذف می‌شوند.

در بیانیه صباایده تأکید شده است:

حذف این دو اپلیکشن به بازار داخلی این دو پلتفرم آسیبی جدی نخواهد زد؛ ولی قطعا در رشد برون‌مرزی سرویس‌های آپارات و فیلیمو و همچنین استفاده کاربران داخلی در سیستم‌عامل اندروید تی‌وی محدودیت جدی ایجاد می‌کند.

صباایده  از وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کشور خواسته است با انجام مکاتبه به این اتفاق واکنش نشان دهند. درضمن وکلای خارجی و داخلی آن‌ها در حال بررسی حل این مسئله هستند.

توییت محمدجواد شکوری در مورد حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی

درکنار این بیانیه، محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیرعامل هلدینگ صباایده، به این تحریم‌ها و پیگیری مجلس برای اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره و ابراز امیدواری کرده است که طرفداران طرح صیانت حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو را به.دلیل تحریم‌های گوگل دستاویز طرح خود نکنند.

او نوشته است:

اگر حرف اکوسیستم داخلی را می‌شنوید و برای ما طرح می‌نویسید، هر دو برایمان آزاردهنده و مانع توسعه است. فتأملوا...
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات