رجیستری موبایل کاملا غیر حضوری خواهد شد

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اوایل زمستان سال گذشته، رجیستری تلفن همراه به‌ دلیل تبعات رویه حضوری، نسبتا غیر حضوری شد؛ اما همچنان نیاز به ثبت مشخصات در گمرک بود. حال به‌ نظر می‌رسد این روند کاملا غیر حضوری خواهد شد.
تبلیغات

۲۳ آذرماه معاون فنی گمرک خبر از غیر حضوری شدن رجیستری موبایل با هدف جلوگیری از تجمعات در مبادی ورودی به کشور و ایجاد زمینه برای خرید و فروش حق رجیستری شد. در نتیجه از ابتدای دی‌ماه، فرایند ثبت گوشی به‌ جز ثبت سریع مشخصات توسط بارکدخوان در فرودگاه، غیر حضوری شد.

حال با دستور وزیر جدید اقتصاد قرار است کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک تشکیل شود. معاون فنی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایسنا گفت کارگروه مربوطه سازوکار حذف رجیستری از مبادی را تعیین خواهد کرد.

معاون فنی گمرک ایران، تغییر روند رجیستری را به‌ دلیل حذف فرآیندهای زاید تشریح کرد. در صورت اجرایی‌ شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور می‌تواند بدون ارائه مشخصات در گمرک، طی یک ماه با ورود به سامانه به انجام رجیستری اقدام کند. البته همانند روال حال حاضر، هر مسافر با پاسپورت و کد ملی تنها می‌تواند یک گوشی تلفن همراه با خود به کشور بیاورد.

نظر شما در مورد روند غیر حضوری انجام رجیستری گوشی چیست؟ آیا این روند از قاچاق گوشی تلفن همراه جلوگیری خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات