هشدار به دانش‌آموزانی که صرفا ازطریق وای‌فای از تبلت استفاده می‌کنند

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش‌آموزانی که با تبلت خود تنها از طریق WiFi به اینترنت متصل می‌شوند، هشدار داد هرچه‌ زودتر با قرار دادن سیم‌کارت به فعال‌ کردن دستگاه اقدام کنند.
تبلیغات

طرح رجیستری تبلت‌ها از دوم مرداد ۱۴۰۰ برای برند لنوو و از نهم مرداد برای سایر برندها آغاز مخواهد شد. از آنجا که پس از تاریخ اعلام‌شده، تبلت‌های ثبت‌نشده در شبکه اپراتوری شناسایی نخواهند شد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داده است دانش‌آموزانی که به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن مدارس با تبلت بدون سیم‌کارت به اینترنت متصل می‌شوند، زودتر سیم‌کارت در دستگاه قرار بدهند و فعالیتی در شبکه ثبت کنند.

به گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:

تمام کاربرانی که از طریق شبکه WiFi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری کشور به اینترنت متصل بوده‌اند، حتما باید تا پیش از تاریخ‌های اعلامی ضمن قرار دادن سیم‌کارت در تبلت، تماس تلفنی یا ارسال پیامک داشته باشند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود برای اطمینان از رؤیت دستگاه در شبکه اپراتوری، کاربران می‌توانند اصالت تجهیزات خود را از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta.ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند.

در صورتی که در پاسخ استعلام ذکر شد که دستگاه رؤیت شده، نیاز به اقدام دیگری نیست.

دهقانی‌نیا اطلاع‌رسانی برای آغاز طرح رجیستری تبلت‌ها را با توجه به استفاده بالای دانش‌آموزان در کشور برای دریافت آموزش از راه دور، متوجه وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) دانست و دراین‌باره گفت:

مسؤولان محترم وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) از طریق درگاه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی خود با کادر آموزش، معلمان و دانش‌آموزان ضمن هشدار به کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده در رابطه با رجیستری تبلت‌ها اقدام نمایند.

رجیستری ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیرماه و تجهیزات دیگر دارای سیم‌کارت همچون بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه سال جاری آغاز شد. به‌ گفته سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، تجهیزات سیم‌کارت‌خوری که تا قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده‌اند، مشمول طرح نیستند؛ اما تجهیزاتی که پس از تاریخ تعیین‌شده فعال شوند، مشمول رجیستری می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات