رگولاتوری: ظرفیت پهن‌باند موبایل ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات، ظرفیت شبکه پهن‌باند نسل چهار موبایل کشور ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرایط و ضوابط واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای موبایل، با حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه و با هدف توسعه خدمات پهن‌باند در کشور تصویب کرد. مصوبه مذکور برای پاسخ به تقاضای روزافزون ظرفیت انتقال داده و اینترنت در شبکه‌های سیار در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و نیز تحقق اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات به‌ویژه امکان اتصال و دسترسی پرسرعت سازمان‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی، کسب‌وکارها و کاربران تجاری با حداقل سرعت صد مگابیت بر ثانیه در کشور به موازات توسعه کیفی خدمات پهن‌باند و تقویت فضای رقابتی و استفاده بهینه از منابع محدود طیف فرکانسی تصویب شد.

حال رئیس سازمان تنظیم مقررات از صدور پروانه استفاده از باند‌ فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل خبر داده است. حسین فلاح جوشقانی در توییتی نوشت:

پروانه فرکانسی باند ۲۳۰۰ مگاهرتز برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صادر شد. با نصب تجهیزات، ظرفیت شبکه‌ پهن‌باند نسل ۴ موبایل کشور ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. 

بر اساس مصوبه رگولاتوری، ۸۰ مگاهرتز از باند ۲۳۰۰ به‌مدت ۱۰ سال در اختیار اپراتورهای موبایل قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد با توجه به لزوم سرمایه‌گذاری جدید و سنگین برای خرید تجهیزات و استفاده از این باند فرکانسی، شرکت رایتل نتوانسته در مزایده شرکت کند. مدیرعامل رایتل، پیش از این هم انتقادهایی را درخصوص به مزایده گذاشتن باندهای فرکانسی مطرح کرده بود. هرچند برخی اپراتورهای ثابت ازجمله شرکت زیتل نیز خواستار استفاده از این باند فرکانسی بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات