در صورت قرمز شدن تهران، نمایشگاه الکامپ به تعویق خواهد افتاد (بروزرسانی)

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته مدیر اجرایی الکامپ ۱۴۰۰، در صورت قرمز شدن تهران، برگزاری نمایشگاه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی:

با قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز کرونایی، برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد. به گزارش روابط عمومی سازمان نصر، الکامپ ۱۴۰۰ قرار بود از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

۹ تیر:

نشست خبری بیست‌ و ششمین دوره‌ی نمایشگاه الکامپ، امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰) برگزار شد. با وجود شدت گرفتن احتمال قرمز شدن تهران در روزهای آتی، مسئولان برگزاری نمایشگاه اعلام کردند که با توجه به توافقات و برنامه‌ریزی‌ها، الکامپ ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیر برگزار خواهد شد؛ اما درصورت اعلام ستاد کرونا مبنی بر لزوم توقف فعالیت نمایشگاه‌ها، الکامپ نیز به تاریخ دیگری موکول خواهد شد؛ البته در هر صورت، برگزاری آن لغو نمی‌شود و از این حیث نگرانی متوجه غرفه‌داران و شرکت‌ها نیست.

به گزارش زومیت، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که برگزارکننده این نمایشگاه است، اعلام کرد امسال با توجه به شیوع کرونا قرار نیست الکامپ به گستردگی سال‌های گذشته برگزار شود. حسین اسلامی، رئیس سازمان نصر تهران، گفت:

بنا نداریم در الکامپ امسال، تمامی فعالیت‌ها و حجم سال‌های قبل را داشته باشیم؛ بلکه ما نمایشگاه را با توجه به تقاضا و نیاز بازار برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ در نتیجه شاهد الکامپی بسیار تخصصی‌تر خواهیم بود.

نمایشگاه امسال در هفت سالن با ارتفاع سقف بیش از ۶ متر برگزار خواهد شد. به‌ علاوه عرض راهروها بیشتر خواهد شد، غرفه‌ای در طبقه دوم برپا نخواهد شد و هیچ‌کدام از آن‌ها مسقف نخواهند بود. مدیر اجرایی الکامپ می‌گوید تاکنون ثبت‌ نام ۲۷۰ شرکت قطعی شده است که در فضایی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع جاگیری می‌شوند. محمد ثروتی در پاسخ به زومیت توضیح می‌دهد:

نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در تهران بر اساس شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت و ستاد کرونا که پیش‌تر صادر شده، درحال برگزاری است. ما شاهد هستیم که کسب‌وکارهای دیگر، مراکز تجاری و ... همگی در حال فعالیت هستند و زندگی جاری است؛ نمایشگاه‌ها نیز به‌عنوان نبض اقتصادی جامعه در حال ادامه فعالیت خود هستند.الکامپ هم طبق تمام اصول بهداشتی برگزار می‌شود. علاوه‌ بر تب‌سنجی و لزوم پوشیدن ماسک، تهویه سالن‌ها به‌صورت جدی‌تری انجام می‌شود و موارد دیگر را قبلا گفتیم. این پروتکل‌ها حتی در محل‌هایی همچون ادارات، دفاتر شرکت‌ها و مراکز تجاری که اکنون باز هستند، رعایت نمی‌شود.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران می‌گوید ارتباط نزدیکی با ستاد کرونا برقرار شده است تا در صورت تغییر شرایط کرونایی تهران، این موضوع سریعا به ستاد اجرایی الکامپ منتقل و از بسط دادن بیشتر غرفه‌ها جلوگیری شود. محمدجواد قنبری به زومیت می‌گوید:

ما به‌شدت در حال پیگیری از ستاد کرونا هستیم تا پیش از آغاز کار شرکت‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی و آماده شدن کامل غرفه‌ها، آخرین اخبار را در مورد وضعیت پایتخت رصد کنیم. در نتیجه ضرری متوجه کسب‌وکارها نخواهد بود و حتی درصورت تغییر شرایط، غرفه‌ها نیز می‌توانند نیمه‌کاره در محل باقی بمانند تا وضعیت برای برگزاری نمایشگاه آرام‌تر شود.

ظاهرا به پیشنهاد نصر تهران، قرار بود الکامپ امسال ۳۱ خردادماه برگزار شود؛ اما برگزاری آن طبق نظر متفاوت اعضای هیئت مدیره سازمان نصر کشوری، به انتهای تیرماه تغییر یافت. نصر کشور دلیل این موضوع را نزدیکی به تاریخ انتخابات عنوان کرد. البته تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیر در همان زمان نهایی شد و مسئولان برگزارکننده مراسم می‌گویند با توجه به اهمیت فراوان مسائل حوزه فضای مجازی، نمی‌توان بیش از این مهم‌ترین رویداد این حوزه را به تعویق انداخت.

سال گذشته نیز نمایشگاه الکامپ پس از سه مرتبه تعویق شدن، برگزار نشد و تنها بخش جانبی الکام‌استارز به‌صورت مجازی برگزار شد. در نمایشگاه الکامپ امسال قرار است رویدادهای الکام استارز، اتاق شتاب و آوردگاه سرمایه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شود. رویداد الکام تاکز شامل سخنرانی‌های کوتاه و تینواستارز، بخش دانش‌آموزی الکامپ امسال با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در قالب غرفه و الکام‌پیچ، برای معرفی موضوعات و ایده‌های این قشر برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات