آغاز فعالیت بین‌المللی فیلیمو با حضور در سه کشور فارسی‌زبان

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بهار ۱۴۰۰، سه کشور افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان می‌توانند به‌رایگان فیلیمو تماشا کنند.
تبلیغات

فیلیمو با هدف توسعه‌ی تعاملات فرهنگی میان کشورهای فارسی‌زبان، محتوای محصولاتش را دردسترس مخاطبان کشورهای فارسی‌زبان قرار داد. براین‌اساس، کشورهای افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان به‌مناسبت آغاز سال جدید شمسی، سه ماه اشتراک رایگان فیلیمو دریافت می‌کنند.

به‌گزارش روابط‌عمومی فیلیمو، «یکی از ویژگی‌های هنر تصویر، نزدیک‌کردن مؤلفه‌های فرهنگی و شناخت بیشتر میان مردمان کشورهای فارسی‌زبان است. همان‌طورکه از دیرباز تا امروز کشور ایران شاهد اشتراکات فرهنگی بسیاری با ملت‌های افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان است، از امروز به‌مدت سه ماه دسترسی به محصولات فیلیمو به‌منظور همگرایی بیشتر میان ملت‌ها اجرایی شد.»

فیلیمو اکنون ۱/۲ میلیون کاربر در داخل کشور را میزبانی می‌کند و قصد دارد به‌منظور گسترش فعالیت‌هایش، حدود ۲۵ میلیون مخاطب فارسی‌زبان را در سه کشور نام‌برده جذب کند و در بازار پلتفرم‌های نمایش خانگی فعال در سطح بین‌المللی، سهمی از بازار مشترک منطقه را به‌دست بیاورد که برپایه‌ی زبان فارسی استوار است.

فیلیمو اعتقاد دارد این اتفاق می‌تواند به توسعه‌ی مناسبات فرهنگی و هنری میان کشورهای فارسی‌زبان کمک کند و در آینده، شاهد تولیدات مشترک با تکیه بر ظرفیت هنرمندان بومی و جغرافیای کشورهای همسایه باشیم.

پیش‌ازاین، مدیرعامل شرکت صباایده که فیلیمو زیرمجموعه‌اش محسوب می‌شود، گفته بود بخش زیادی از محتوای خارجی این سرویس از شرکت‌هایی در بیروت و امارات خریده می‌شود و درواقع، حق کپی‌رایت آن‌ها پرداخت می‌شود. درنتیجه، به‌نظر می‌رسد از این حیث، فیلیمو مشکلی برای فعالیت در کشورهای افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان نداشته باشد. به‌علاوه، فیلیمو قصد دارد حجم محصولات اختصاصی و تولیدی خود را در سال آینده، حدود ۲/۵ برابر افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات