نخستین سایت‌های 5G همراه اول در مشهد افتتاح شدند

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپراتور اول تلفن همراه کشور بالاخره با افتتاح دو سایت در مشهد، فناوری 5G خود روی شبکه واقعی را رونمایی کرد.
تبلیغات

همراه اول دوشنبه، ۴ اسفند، نخستین سایت‌های 5G خود را در «شهرداری منطقه ثامن» مُشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» در مشهد رونمایی کرد. درنتیجه مشترکان این اپراتور می‌توانند با حضور در این نواحی، از اینترنت نسل پنجم ارتباطات بهره ببرند.

به‌گزارش روابط‌عمومی همراه اول، مشترکان همراه اول که گوشی‌های تلفن‌همراه‌شان از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، می‌توانند در نقاط زیرپوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند. همچنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند، ازطریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

سایت 5G همراه اول در مشهد

همراه اول مطالعات خود روی فناوری 5G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و توانست با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی، فرایند بومی‌سازی این فناوری را پیش ببرد. در سال ۱۳۹۶، این اپراتور قراردادهایی با شرکت‌های نوکیا و اریکسون برای توسعه نسل پنجم ارتباطات منعقد و در نمایشگاه تلکام همان سال نیز یوزکیس‌هایی را با کمک دانشگاه‌های تربیت‌مدرس و صنعتی شریف در این نسل ارائه کرد.

گفتنی است همراه اول قصد دارد هفته‌ آینده سایت‌های 5G خود را در چند نقطه از تهران و تا انتهای سال در شهرهای تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کیش افتتاح کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات