وزیر ارتباطات: ۶۰ گیگ اینترنت به دانشجوها اختصاص پیدا می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات از جایگزینی رایگان‌سازی وب‌سایت دانشگاه‌ها با اختصاص اینترنت به دانشجوها خبر داد.
تبلیغات

مدتی پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، اینترنت سامانه‌های برخط آموزش مجازی رایگان شد. اما این موضوع همواره با چالش‌های متعددی همراه بود و دانشجوها گلایه می‌کردند که اینترنت تمام سامانه‌های آموزشی دانشگاه آن‌ها رایگان نشده است. مشکل آنجا بود که سامانه‌های مرتبط با بعضی از مراکز دانشگاهی و علمی و حوزوی به ‌دلیل بیرون بودن سرورهای آن‌ها از کشور و قرار نداشتن روی شبکه ملی اطلاعات، رایگان نمی‌شد و وزارت ارتباطات از سوی دانشگاه‌ها، اطلاعات دقیقی از این سرورها دریافت نمی‌کرد. در واقع به نظر می‌رسید تنها وب‌سایت رسمی مراکز آموزشی رایگان شده است؛ درحالی‌که کلاس‌های آنلاین ممکن بود روی بسترهای دیگری برگزار شود.

برای حل این مشکل، در نهایت وزیر ارتباطات شب گذشته (۲۵ بهمن) اعلام کرد که یک بسته‌ی ۶۰ گیگابایتی به هر دانشجو و طلبه اختصاص پیدا می‌کند. محمدجواد آذری جهرمی در پستی اینستاگرامی نوشت:

نحوه‌ی تخصیص یارانه‌ی آموزش مجازی، با توجه به شکایات متعددی که از شما دریافت کرده‌ بودیم، در ترم دوم تغییر کرد. با مشورتی که با وزارت علوم داشتیم، به ‌جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته‌ی ۶۰ گیگابایتی تقدیم می‌کنیم.

دانشجویان می‌توانند تنها به‌ مدت دو هفته، برای ثبت‌ نام این بسته به سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات