اپلیکیشن ماسک از گوگل پلی حذف شد

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن ایرانی ماسک که برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از موقعیت مکانی بیماران مبتلا به کرونا ارائه شده بود، از فروشگاه اپلیکیشن گوگل حذف شد.
تبلیغات

اپلیکیشن ماسک توسط دانشگاه شریف توسعه یافته و توسط وزارت بهداشت برای مدیریت بهتر شیوع کرونا معرفی شده است.

ماسک در نقشه‌ای به کاربران خود نشان می‌دهد که کدام مناطق به‌طور دقیق ازلحاظ ویروس کرونا آلوده هستند تا مراقبت بهتر و رفتار هوشمندانه‌تری به‌عمل آید. شما می‌توانید معرفی دقیق‌تر اپلیکیشن ماسک را در این لینک مشاهده کنید.

مشاهدات نشان می‌دهد که ماسک از گوگل‌پلی، فروشگاه اپلیکیشن اندروید حذف شده است. هنوز اعلام نشده که این موضوع به‌طور دقیق به چه علت رخ داده است، اما باید توجه کرد اپلیکیشن و برنامه‌هایی که اطلاعات رفت‌وآمد افراد را تحت نظر دارند، نگرانی‌های زیادی را برمی‌انگیزند. این درحالی است که اکنون به‌دلیل انتشار اخبار نادرست و جو حساس روانی در جوامع، شرکت‌های بزرگ برنامه‌ها و اخبار کرونا را به‌دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و بر انتشار آن‌ها سختگیری زیادی لحاظ می‌کنند.

به‌گزارش ورج، گوگل و اپل تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با کرونا را که به‌طور رسمی توسط دولت‌ها یا بخش سلامت و بهداشت به تأیید نرسیده، حذف می‌کند. فوربز نیز گزارش می‌دهد که گوگل برنامه‌های ردیابی ویروس کرونا را با رسیدن به مجموع دانلود ۴۰۰ هزار مرتبه مسدود می‌کند.

درواقع، اکنون تنها اپلیکیشن‌های بسیار محدودی درزمینه‌ی ویروس کرونا وجود دارند و اکثریت آن‌ها حذف می‌شوند. هرچند، گوگل خود هنوز در این زمینه به‌طور روشن ابراز نظر نکرده است.

ازدسترس‌خارج‌شدن اپلیکیشن‌ها برای به‌روزرسانی، مشکلات امنیتی در دستگاه کاربر ایجاد می‌کند؛ علاوه‌بر این، اگر برنامه‌ی مرتبط با موضوع حساسی همچون ویروس کرونا به‌روز نباشد، طبیعی است که اطلاعات دقیق و درستی نیز به کاربر ارائه نمی‌شود و چه بسا او را به‌خطر بیندازد. ازآنجاکه تعداد نصب اپلیکیشن ماسک بالا است، نیاز است که هموطنان نسبت به این موضوع امنیتی دقت لازم را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات