استفاده از شبکه شاد تا پایان خرداد ۹۹ رایگان است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان شدن اینترنت در فضای شبکه شاد از فردا خبر داد.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان‌شدن اینترنت در فضای پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش خبر داد. قرار است از فردا (۲۵ اردیبهشت) تا پایان خردادماه، یعنی انتهای سال تحصیلی جاری، هزینه‌ی اینترنت شبکه شاد رایگان شود.

جهرمی در توییت خود نوشت:

با موافقت و دستور رئیس‌جمهور و مساعدت جناب آقای دکتر نوبخت، استفاده‌ی دانش‌آموزان و معلمان عزیز کشور از «شبکه‌ی شاد» از فردا تا پایان خردادماه، «رایگان» خواهد بود. تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

پیش‌تر رئیس مرکز هماهنگی و حوزه‌ی وزارتی آموزش و پرورش نیز خبر داده بود که طرح رایگان‌کردن اینترنت در فضای پلتفرم شاد و تهیه‌ی تبلت برای دانش‌آموزانی که دستگاه هوشمند ندارند، درحال بررسی توسط ریاست‌جمهوری است.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش دیروز از ثبت‌نام بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد خبر داد. طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، قرار است مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از ۲۷ اردبیهشت‌ماه و تنها به‌منظور رفع اشکال بازگشایی شوند؛ حضور دانش‌آموزان از این زمان اجباری نخواهد بود. ۱۷ خردادماه امتحانات پایه دوازدهم آغاز خواهد شد و به دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی تا دهم خردادماه خدمات حضوری ارائه می‌شود.

به‌گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش، استفاده از اپلیکیشن شاد نیز برای تمام دانش‌آموزان اجباری نیست چراکه برخی افراد در مناطق محروم به اینترنت یا دستگاه‌های الکترونیکی دسترسی ندارند؛ بااین‌حال بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان و تمام معلمان (یک میلیون نفر) تاکنون به این شبکه وصل شده‌اند؛ بیش از ۷۰ درصد کلاس‌ها تشکیل شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده‌ی دروس که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باقی مانده بود، در شبکه شاد درحال تدریس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات