ترافیک اینترنت سرویس‌های نمایش خانگی به‌صورت کامل محاسبه می‌شود

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
سیاست ترافیک رایگان اینترنت روی رسانه‌های داخلی صوت و تصویر فراگیر متوقف شده و کاربران باید برای استفاده از آن‌ها هزینه‌ی اینترنت را کامل بپردازند.
تبلیغات

پس از آنکه برخی کاربران فضای مجازی به نحوه‌ی محاسبه‌ی ترافیک اینترنت در پیام‌رسان‌های بومی اعتراض کردند، وزیر ارتباطات موضوع را پیگیری کرده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز اعلام کرد که اینترنت مصرفی پیام‌رسان‌های بومی یک سوم نرخ بین‌الملل محاسبه می‌شود.

حال مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری خبر داده که اپراتورها دیگر سیاست ترافیک رایگان اینترنت درقبال VODها و تلویزیون‌های اینترنتی را نیز اجرا نمی‌کنند.

محمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت ترافیک اینترنت سرویس‌های نمایش خانگی برای کاربرانی که اشتراک آن شبکه را ندارند، به‌صورت کامل محاسبه می‌شود؛ امامی توضیح داد:

برخی از شبکه‌های اینترنتی نمایش خانگی (VODها) اشتراک سرویس خود را به کاربر می‌فروشند. نحوه‌ی ارائه‌ی این سرویس به‌گونه‌ای است که اگر کاربر یک اشتراک ماهانه یا هفتگی خریداری کند، اپراتور اینترنت ملزم است که ترافیک اینترنت وی را در زمانی‌که از اشتراک سرویس VOD استفاده می‌کند به‌صورت نیم‌بها محاسبه کند، اما اگر کاربری اشتراک نداشته باشد، توافقی که برخی از VODها با اپراتورهای اینترنت دارند این است که به‌جای اینکه کاربر اشتراک خریداری کند، بتواند با پرداخت تعرفه‌ی کامل اینترنت، از سرویس VODها استفاده کند. اما زمانی‌که کاربر اشتراک سرویس VOD را خریداری کرده است، قطعاً باید ترافیک وی به‌صورت یک‌دوم محاسبه شود. بنا بر این بوده است که این موضوع اطلاع‌رسانی شود.مقاله‌های مرتبط:کم‌فروشی و نارضایتی از خدمات اینترنتی اپراتورها را گزارش دهید

پیش از این اعلام، ترافیک اینترنت VODها رایگان بود و اگر کاربری اشتراک سرویس پخش فیلم و نمایش شبکه‌های موردنظر را داشت، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ی اینترنت نبود. امامی می‌گوید از آذرماه این وضعیت تغییر کرده و نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر به کاربران است.

به‌گفته‌ی امامی، دریافت هزینه‌ی اینترنت از کاربران در رسانه‌های تعاملی، مطابق مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که به اپراتورها اختیار داده تا درصورت تمایل ترافیک سرویس‌های صوت و تصویر را به‌صورت رایگان ارائه دهند و درصورت اخذ هزینه نیز، از مشترک تنها یک دوم تعرفه‌ی اینترنت را اخذ کنند. درصورتی می‌توان گفت که اپراتورها در این زمینه تخلفی مرتکب می‌شوند که مشترک از VOD سرور استفاده ‌کند و اشتراک خریده باشد اما ترافیک اینترنت وی کامل محاسبه ‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات