جشنواره بهاره مجازی جایگزینی برای نمایشگاه‌های بهاره در زمان شیوع ویروس کرونا

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مسئول جشنواره‌ی بهاره‌ی مجازی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک وزارت صمت از برگزاری جشنواره بهاره‌ی مجازی از ۲۳ تا ۲۹ اسفند خبر داد.
تبلیغات

سارا جامی، مسئول جشنواره‌ی بهاره‌ی مجازی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک وزارت صمت، از برگزاری جشنواره‌ی بهاره مجازی از ۲۳ تا ۲۹ اسفند خبر داد و گفت این جشنواره با هدف عبور از وضعیت فعلی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و حمایت از صنوف سنتی و مجازی طراحی شده است. سال‌های گذشته، جشنواره‌های بهاره به‌صورت فیزیکی برگزار می‌شدند و امسال با اینکه اصناف اجناس خود را برای فروش در جشنواره‌ی بهاره آماده کرده بودند، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. او گفت:

درواقع، همان اجناس و همان فروشندگان جشنواره‌های گذشته به‌صورت مجازی محصولات خود را ارائه می‌کنند. در این طرح که حرکتی ملی محسوب می‌شود، بخش دولتی و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر فعالیت می‌کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره حضور فروشگاه‌های اینترنتی و اصنافی است که محصولات خود را در بستر سنتی ارائه می‌کردند. به‌عبارت‌دیگر، از ظرفیت فروشگاه‌های مجاز و معتبر اینترنتی استفاده شده است تا برای فروش فروشندگانی که در فضای مجازی حضور نداشته‌اند، فرصت مناسبی مهیا شود. اجرای این طرح کمک می‌کند محصولات و کالاهای انبارشده‌ی اصناف به فروش برسد، رونق بازار شب عید حفظ شود و آسیب‌های واردشده به اصناف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند. جامی درباره‌ی نحوه‌ی حمل‌ونقل کالاها در این طرح گفت:

پیش از این، شرکت پست در پایان سال فعالیت نمی‌کرد و همه‌ی فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی و لجستیک کاهش می‌‎یافت؛ اما امسال وزارت ارتباطات قول همکاری کامل شرکت پست را داده‌اند. همچنین، هماهنگی‌هایی با وزارت کشور درباره‌ی استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شده است.

اولویت عرضه‌ی کالا در این طرح پوشاک و کیف و کفش، لوازم‌خانگی و آجیل‌های بسته‌بندی است. در این طرح، تنها فروشگاه‌هایی فعالیت می‌کنند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند و فهرست آن‌ها در وب‌سایتی به آدرس bahar99.ir نوشته شده است. اگر قصد دارید از این فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید، پیش از خرید اصالت کالا را استعلام بگیرید. همچنین، اطلاعات لازم درباره‌ی تسهیلات ارائه‌شده در جشنواره و نحوه‌ی همکاری تأمین‌کنندگان کالا به‌طورکامل در وبگاه رسمی جشنواره به آدرس bahar99.ir درج شده است.

حضور اکثر فروشندگان در جشنواره‌ی بهاره‌ی مجازی رایگان است و این جشنواره از ۲۳ تا ۲۹ اسفند اجرا خواهد شد و احتمال دارد تمدید شود. از ۲۶ اسفند، قرعه‌کشی جوایز از صداوسیما پخش می‌شود و براساس آن، جایزه‌ی ۵۰ میلیون ریالی به خریداران تعلق می‌گیرد. علی رهبری، رئیس مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی وزارت صمت، نیز درباره‌ی جشنواره‌ی بهاره‌ی مجازی گفت:

جشنواره‌ی بهاره‌ی مجازی برای ارائه‌ی کالاها به مردم در شب عید ایجاد شده است؛ به‌طوری‌که مردم می‌توانند بدون مراجعه‌ی فیزیکی، در منزل اقلام موردنیاز خود را با تخفیف بخرند. به‌گفته‌ی وی، محصولات خریدشده در این جشنواره با رعایت کامل نکات بهداشتی و بسته‌بندی و به مشتریان عرضه خواهد شد. براساس این طرح، آن دسته از واحدهای صنفی که با کاهش فروش مواجه شده‌اند، حمایت می‌شوند و می‌توانند محصولات خود را در فضای مجازی بفروشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات