اسنوا Disinfector و O2 برای ضدعفونی ویروسی و باکتریایی لباس و مواد خوراکی معرفی شدند

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
Disinfector و O2 دو عضو جدید لوازم خانگی اسنوا هستند که توانایی ضدعفونی و نابودی آلرژی و ویروس و باکتری را از البسه و مواد غذایی دارند.
تبلیغات

در ماه‌های گذشته، ویروس کرونا به بزرگ‌ترین معضل جهانی تبدیل شده است و با سرعت گسترش بسیار زیادش، جهان را به حالت تعطیلی درآورده است. COVID19 بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا را به این فکر فروبرده است که تکنولوژی‌های پیشگیری باید درکنار فناوری‌های درمان قرار بگیرد؛ چراکه قطعا این پایان چنین مشکلاتی نیست و سرعت انتشار عوامل بیماری‌زا بیشتر از حدی است که پیش‌از‌این تصور می‌شد.

در‌این‌بین، بسیاری از شرکت‌های جهانی به‌نوبه‌ی خود قدمی برای حل این معضل برداشته‌اند. از دعوت انویدیا از گیمر‌های برای اشتراک کارت‌های گرافیک خود به‌منظور تسریع در سرعت پردازش داده‌های سازمان‌های دارویی تا تولید اقلام پزشکی به‌دست غول‌های دنیای فناوری، بسیاری از شرکت‌های جهانی درصدد حل بخشی از مشکلات موجود هستند. این موضوع در کشورمان نیز به‌وضوح مشاهده می‌شود. تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و همکاری مراکز ژنتیکی برای درمان این بیماری و تجهیز فرودگاه‌ها به دوربین‌های دماسنج وزارت دفاع، تنها بخشی از اقدامات به‌منظور مبارزه با کرونا در کشورمان است.

کرونا

درحال‌حاضر، یکی از مشکلات بزرگ‌ مردم ضدعفونی اقلام مختلف برای حفظ سلامتی است؛ از دست و صورت گرفته تا البسه، مواد خوراکی، مواد بسته‌بندی‌شده و سایر اقلامی که پیش‌تر در محیط‌های عمومی قرار داشته‌اند.

به‌گفته‌ی مدیران اسنوا، با ظهور ویروس کرونا در چین و احتمال بسیار زیاد همه‌گیری در جهان، این شرکت تصمیم گرفته است از واحد و فناوری‌های خود برای پاسخ‌گویی به نیاز روزافزون کاهش تأثیرات ویروس‌ها و آلودگی‌ها استفاده کند. بدین‌ترتیب، مهندسان این شرکت درزمینه‌ی تولید دو محصول جدید برای تسهیل و بهبود روند ضدعفونی و پاک‌سازی البسه و مواد خوراکی تحقیق کردند که به‌زودی، نتایج آن وارد بازار خواهند شد. البته اسنوا تجربه‌ی همکاری فناورانه و تولید محصولاتی با برند مطرح تصفیه‌ی آب‌و‌هوا COWAY داشته است که در ایران با نام SNOWA COWAY شناخته می‌شد.

اسنوا snowa

Snowa Disinfector

پس از سه هفته از بروز اپیدمی کرونا، اسنوا ساعاتی پیش از اتمام مراحل ابتدایی تحقیق‌و‌توسعه‌ی دستگاه ضدعفونی‌کننده‌ی لباس خود با نام Snowa Disinfector خبر داده است که توانایی پاک‌سازی مؤثری در محیط آزمایشگاهی از خود نشان داده است. Disinfector برپایه‌ی تکنولوژی UVC با تابش کنترل‌شده عمل کرده است و به‌لطف فناوری Blue Exposure اسنوا، آلرژن‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در لباس را در زمانی بسیار کوتاه از بین می‌برد. بدین‌ترتیب، بدون استفاده از ماده‌های شیمیایی و صرفا با نور خالص در خانه، امکان پاک‌سازی تمامی آلودگی‌های از البسه وجود خواهد داشت.

به‌گفته‌ی اسنوا، مهندسان این تیم در تلاش هستند Disinfector را از ابتدای سال آتی به‌صورت انبوه تولید و بلافاصله به بازار عرضه کنند. این محصول احتمال در دو نسخه‌ی عادی و پلاس (با ظرفیت بیشتر) عرضه خواهد شد. مدیر تحقیق‌و‌توسعه‌ی اسنوا دراین‌باره گفت:

Snowa Disinfector بهترین راه‌حل مراقبت از سلامتی خانواده‌ها برای هر خانه است. این نوآوری منحصر‌به‌فرد است و امروزه در هیچ جای دیگری از بازار نمی‌توانید آن را پیدا کنید. قدم‌های بعدی افزایش ظرفیت آن و افزودن اصول زیبایی‌شناسی به طراحی و ایجاد محفظه‌های دیگری برای سایر وسایل نظیر گوشی تلفن‌همراه، کلید، سوئیج و سایر اقلامی خواهد بود که از بیرون خانه وارد می‌شود. انتظار می‌رود با توسعه‌ی تکنولوژی در خطوط تولید انبوه، قیمت آن کاهش یابد تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

SNOWA O2

اسنوا Snowa O2

اسنوا O2 دیگر محصول جدید سازنده‌ی لوازم خانگی کشور است که با هدف پاک‌سازی آلودگی و جلوگیری از انتشار کرونا و سایر بیماری‌ها ساخته شده است. O2 ضدعفونی‌کننده‌ی مخصوص میوه و سبزیجات و صیفی‌جات است. این دستگاه با زیر فشار قراردادن هوای محفظه و فعال‌کردن مینی‌ژنراتور ازن، تمامی عوامل آلرژیک و بیماری‌زای شناخته‌شده را از بین خواهد برد. پیش از شیوع ویروس سارس، به استفاده از ازن ژنراتورها کمتر توجه می‌شد؛ اما پس از اثبات نقش مؤثر آن در مقابله با ویروس‌هایی دارای ژنتیک‌های پیچیده مانند خانواده‌ی کرونا، در کانون توجه قرار گرفته است.

به‌گفته‌ی اسنوا، خط‌تولید O2 نیز مانند Disinfector از ابتدای سال آتی راه‌اندازی خواهد شد. انتظار می‌رود O2 در چند نوع مختلف برای خانواده‌هایی با جمعیت‌ یا عادات غذایی متفاوت عرضه شود. هنوز جزئیات بیشتری از طراحی نهایی و مشخصات فنی و قیمت این محصول دردسترس نیست. بااین‌حال، احتمال می‌رود اوایل سال آتی اسنوا جزئیات بیشتری از محصولات جدیدش منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات