عذرخواهی آذری جهرمی برای انتشار تصویر لباس فضانوردی

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتشار تصویر لباس فضانوردان را خطای انکارناپذیر تیم تبلیغاتی دانست و بابت آن عذرخواهی کرد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌وزیران، درباره‌ی تصویر لباس فضانوردی که در توییتی منتشر کرده بود و واکنش‌های منفی به‌دنبال داشت و دلیل سقوط ماهواره‌ی ظفر ۱ و قرارنگرفتن آن در مدار توضیحاتی ارائه داد. وزیر ارتباطات درباره‌ی دلیل انتشار تصویر لباس فضانوردان گفت:

هدف از انجام آن کار رسانه‌ای‌کردن برنامه‌ی ارسال فضانورد بود که برای آن سفارش پنج کپسول زیستی را داده بودیم و دوستان پیشنهاد دادند پیش‌خبر این موضوع منتشر شود. در همین زمینه، تیم تبلیغاتی ما در انتخاب تصویر لباس فضانوردان و نوع کار تبلیغاتی خطای انکارناپذیری مرتکب شد که لازم می‌دانم بدون لکنت از مردم و دانشمندان حوزه‌ی فضایی عذرخواهی کنم.همان شب هم توضیح دادم که مسئله چه بود؛ اما باید بدون لکنت عذرخواهی کرد که انتخاب آن لباس اشتباه رسانه‌ای بود. این کار اصل موضوع تصمیم ایران برای اعزام فضانورد را تحت‌الشعاع قرار داد و خبر را پوشاند. باید از دوستانی پوزش بخواهم که در حوزه‌ی فضایی و اعزام فضانورد تلاش می‌کنند. این پست را حتما حذف خواهم کرد.

وزیر ارتباطات درادامه درباره‌ی دلیل قرارنگرفتن ماهواره‌ی ظفر ۱ گفت:

در ۱۲ ثانیه‌ی آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش و به سرعت مدنظر دست پیدا می‌کرد، این اتفاق نیفتاد و دلیل آن هم می‌تواند به کیفیت سوخت و وزن مرحله‌ی دوم ماهواره و هم به توان موتور مرتبط باشد. اگر موتور ۱۲ ثانیه دیگر فعالیت و سوخت آن کفایت می‌کرد، قطعا ماهواره در مدار قرار می‌گرفت. اشکال مرحله‌ی قبل در ماهواره‌ی پیام برطرف شده بود. همان‌طورکه قبلا گفتم، ۹۵ درصد موفق بود و إن‌شاءالله این ۱۲ ثانیه‌ی لعنتی دفعه‌ی بعد برطرف می‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین درباره‌ی ارسال ماهواره‌ی ظفر ۲ در خرداد سال آینده توضیح داد طراحی و ساخت و آزمایش‌های ماهواره‌ی ظفر ۲ انجام شده است. ظفر ۲ قابلیت‌های ظفر ۱ را دارد و دوربینش کیفیت بهتری از ظفر ۱ دارد و ۱۶ متری است. این ماهواره در خرداد سال آینده و بعد از آماده‌شدن ماهواره‌بر سیمرغ برای قرارگرفتن در مدار پرتاب می‌شود.

آذری‌جهرمی درادامه در پاسخ به پرسشی درباره‌ی وضعیت ماهواره‌ی مصباح توضیح داد از سال ۱۳۸۰ تاکنون در یکی از کشورهای اروپایی منتظر پرتاب است و هنوز پرتاب نشده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات