صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه فیروزه فعالیت خود را آغاز کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه، از آغاز پذیره‌نویسی این صندوق در هفته‌ی آینده خبر داد.
تبلیغات

گروه مالی فیروزه پس از کسب موفقیت‌های بسیار درزمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌های جسورانه، با هدف تداوم سرمایه‌گذاری‌های آتیصندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را تأسیس کرده است. نشست خبری آغاز فعالیت‌های این گروه مالی امروز با حضور رادمان ربیعی، معاون سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

سابقه‌ی سرمایه‌گذاری‌های جسورانه‌ی گروه مالی فیروزه در بخش اینترنت و اقتصاد دیجیتال به اوایل دهه‌ی ۱۳۹۰ و همگام با توسعه‌ی زیرساخت‌های ملی در حوزه‌ی اینترنت کشور بازمی‌گردد. گروه مالی فیروزه سرمایه‌گذاری موفقی در استارتاپ‌های شیپور و الوپیک و داستان من و بنگاه‌های سرآوا و آواتک در کارنامه دارد و در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال، پیشرو ظاهر شده است. همچنین، به استارتاپ‌های اسنپ و جیبیت و تخفیفان خدمات مشاوره‌ی مالی و سرمایه‌گذاری ارائه داده است.

گروه مالی فیروزه اولین شرکت بین‌المللی در بازار سرمایه است که در سال ۱۳۸۴ و با هدف جذب و مدیریت سرمایه‌های داخلی و خارجی در بازار بورس تهران آغاز به کار کرد و به‌تدریج فعالیت‌های خود را برای ارائه‌ی خدمات متنوع مالی به سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها گسترش داد. ازجمله خدمات گروه مالی فیروزه می‌توان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی، خدمات بازار سرمایه و خدمات کارگزاری اوراق بهادار همچون پذیرش شرکت‌ها، عرضه‌ی اولیه، انتشار اوراق،‌ عرضه‌ی خصوصی سهام، سهام‌داری اختصاصی، ادغام و تملیک و مشاوره‌ی مالی اشاره کرد.

firouze vc

پذیره‌نویسی صندوق فیروزه از هفته آتی و در ۶ روز کاری در شرکت فرابورس ایران عملیاتی می‌شود. این صندوق جسورانه با سرمایه‌ی ۵۰ میلیارد تومانی در شرکت‌های مبتنی‌بر فناوری ایران بدون تمرکز بر صنعت خاص سرمایه‌گذاری سه‌ساله خواهد کرد. ۷۰ درصد این سرمایه را مؤسسان صندوق، یعنی گروه سرمایه‌گذاری توسعه‌ی صنعتی ایران و شرکت سرمایه‌گذاری «ایران و فرانسه» و شرکت سرمایه‌گذاری سبحان و ۳۰ درصد باقی‌مانده را اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری ازطریق پذیره‌نویسی تأمین خواهند کرد.

شایان ذکر است برای اولین‌بار این فرصت برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی کشور فراهم شده تا در فعالیت‌های جسورانه‌ی گروه فیروزه با تأمین مالی ۳۰ درصد از واحدهای صندوق مشارکت کنند. عمر صندوق هفت سال مشخص شده و مدیر آن «گروه سرمایه‌گذاری توسعه‌ی صنعتی ایران» خواهد بود. حداقل میزان سرمایه‌گذاری در این صندوق ۱۰۰ میلیون تومان است که ابتدا ۱۰ درصد از این مبلغ پرداخت می‌شود و باقی‌مانده را می‌توان در ۳۰ ماه پرداخت کرد.

در این نشست، ربیعی اشاره کرد که راه‌اندازی صندوق جسورانه درکنار فیروزه‌پلت امتیاز ویژه‌ای برای انتخاب استارتاپ‌های موفق به این گروه مالی نمی‌دهد و این دو درکنار هم و مکمل یکدیگر هستند. همچنین وی درباره‌ی این موضوع که «وزیر ارتباطات رقم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود» گفت:

ایشان حتما منابع خودشان را دارند و این رقم سرمایه‌ی دولتی و خصوصی است؛ اما براساس آمار ما، این رقم در بخش خصوصی درحدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به‌گفته‌ی ربیعی، تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کرد و این محدودیت‌ها باعث ایجاد نگرش جدید و خوبی شد.

تغییر نگرش به‌سمت سودآوری و ادغام نگرش مثبتی است؛ چراکه باعث کاهش ریسک‌های مالی می‌شود. اکنون ارزش‌گذاری‌ها منطقی‌تر شده و دید واقع‌بینانه‌تری به بازار و حوزه‌ی استارتاپی به‌وجود آمده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی شکل گرفته است و سرمایه‌گذار می‌تواند با آگاهی بیشتری سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات