دانشگاه تهران اولین دوره المپیک بلاک چین را برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ما در ابتدای راه تحول اقتصاد دنیا به کمک فناوری‌ها قرار داریم.
تبلیغات

فناوری‌های تحول‌آفرین در حال تغییر ساختارهای موجود هستند و روزبه‌روز فرصت‌های جدیدی برای حل مسائل پیش روی بشر ایجاد می‌کنند. فناوری بلاکچین را می‌توان از منظر تحول آفرینی، با اینترنت برابر دانست که تغییرات بنیادین آن اساس منطق اقتصاد را دگرگون خواهد ساخت. اگرچه در نگاه اول بلاک چین فرصتی جهت رسیدن به اقتصاد دیجیتال به‌نظر می‌رسد اما در آینده ساختارهای اقتصادی مبتنی بر بلاکچین است. بلاکچین فرصت دیروز، الزام امروز و عامل بقای فردای اقتصاد در جهان است. باتوجه به اهمیت این فناوری در کشور، اولین دوره المپیک بلاکچین در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ توسط دانشگاه تهران با همکاری شرکت فناوری هوشمند مالی امین برگزار می‌شود.

فناوری بلاک‌چین به‌عنوان یک فناوری تحول‌آفرین مطرح، دربرگیرنده‌ی طیف وسیعی از موضوعات فنی و غیر فنی است. دلیل نام‌گذاری«المپیک بلاکچین»، وجود تنوع رشته‌های این رویداد در بخش فنی، مدیریت و اقتصاد است. المپیک بلاکچین با هدف ترویج مفاهیم بلاک‌چین و کاربردهای آن در  چهار زیر رشته‌‌س فنی رمزارز، قرارداد هوشمند، الگوریتم اجماع و توکنایز و همچنین ارائه‌ی پیشنهاد در بخش مدیریت و اقتصاد زیر برگزار می‌شود.

المپیک بلاک‌چین در روز پنجشنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ در زیررشته فنی و در قالب رقابتی ۳ ساعته برگزار می‌شود، ازآنجاکه این رقابت در ۴ زیر رشته فنی به‌صورت موازی آغاز خواهد شد، شرکت‌کنندگان تنها امکان حضور در یکی از این رشته‌ها را خواهند داشت. سوالات از آسان به سخت طراحی شده و شامل بخش نوشتاری در برگه و بخش برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی در سرور خواهد بود. مراجع اصلی این رویداد در سایت اعلام شده است و رقابت به‌صورت کتاب باز برگزار می‌شود. پلتفرم‌های مورد نیاز پیش از المپیک به شرکت‌کنندگان جهت نصب در کامپیوترهای شخصی ارائه خواهد شد. زبان برنامه‌نویسی ترجیحی پایتون است اما اگر فردی به زبان دیگری تسلط داشته باشد می‌تواند با همان زبان به سوالات پاسخ دهد.

برگزیدگان هر رشته ۱۰ میلیون تومان جایزه به‌همراه لوح تقدیر دانشگاه تهران دریافت خواهند کرد. ظرفیت هر رشته محدود است و از میان متقاضیان باتوجه به رزومه‌های ارسالی انتخاب خواهند شد. علاقمندان به فناوری بلاک چین تا تاریخ ۲۵ بهمن فرصت دارند تا با مراجعه به سایت المپیک بلاکچین به آدرس http://www.bcolympic.ir در این رویداد ثبت‌نام کرده، میزان آشنایی خود با این فناوری را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ارتقا سطح دانشی خود برنامه‌ریزی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات