تخفیفان و نت برگ پس از ادغام به ابهامات پاسخ دادند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
نت برگ و تخفیفان، دو سرویس اصلی حوزه‌ی تخفیف گروهی کشور، طی نشستی به بیان مسائل مربوط‌به ادغام با یکدیگر پرداختند.
تبلیغات

نشست خبری مشترک تخفیفان و نت برگ با موضوع ادغام این دو شرکت امروز برگزار شد تا به بیان مسیر طی‌شده، اتفاقات و مباحث حاشیه‌ی انجام این ادغام بپردازد. تخفیفان و نت‌برگ پس از حدود یک دهه رقابت فشرده و نفس‌گیر در بازار الکترونیکی خرید گروهی، درنهایت و پس از سه سال مذاکره، زمستان امسال با یکدیگر ادغام شدند. این دو مجموعه بیش از ۷۰ هزار کسب‌وکار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی را پوشش می‌دهند.

تصمیم گرفته شده که مدیر و مؤسس تخفیفان، نازنین دانشور، از این پس هدایت و مدیریت دو مجموعه را برعهده داشته باشد. نت‌برگ نیز با بازتعریف مأموریت و اهداف تجاری خود باقدرت به حیاتش ادامه می‌دهد؛ چرا که هدف ادغام این دو استارتاپ، ایجاد و خلق ارزش‌هایی افزون‌تر برای کاربران، شرکای تجاری و استعدادهای دو مجموعه است.

دانشور در ابتدای مراسم گفت:

بررسی‌ و تحلیل‌های دقیق آماری پس از ادغام نشان دادند که در کمال تعجب، ما تنها ۱۸ درصد مشتری مشترک و ۱۵ درصد مشتری تجاری مشترک داشته‌ایم و درنتیجه، تمام جنگ و رقابت‌مان در این سال‌ها بیهوده بوده است.
تخفیفان نت برگ

این دو استارتاپ موفق تخفیف گروهی کشورمان تصمیم گرفته‌اند تا از این پس بر اهداف مشترک، خلق ارزش‌ها و استفاده از تکنولوژی در خرید کاربران تمرکز بگذارند. دانشور اشاره کرد که به‌دلیل داشتن جنس مشتریان و ذات کاری متفاوت این دو پلتفرم، تصمیم گرفته‌ شده تا هر دو را حفظ کنند و بدین ترتیب راه را برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر هموارتر سازند. استراتژی‌های گسترش کسب‌وکار این دو استارتاپ نیز متفاوت بوده و هم‌اکنون همچنان در مسیر خود حرکت می‌کنند؛ حتی عملکرد آن‌ها در شهرستان‌ها نیز متفاوت است. وی گفت که در تمام دنیا، استارتاپ‌ها پس از رسیدن به درصدی از بلوغ، ادغام می‌شوند تا عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه تمدن و مدیر صندوق جسورانه توسعه فناوری آرمانی گفت که ادغام دو استارتاپ نت‌برگ و تخفیفان پس از سه مرتبه مذاکره‌ انجام شد و درنهایت به نتیجه رسید. سه عامل جسارت، نیروی جوان و نگاه به آینده در هر دو تیم وجود داشت که آن‌ها را به این مقصد رساند؛ اما طی این مسیر، بارها چالشی وجود داشت که مانع ادغام می‌شد و آن، عدم تمرکز روی توسعه و نداشتن اهداف مشترک بود. اتفاقی که درنهایت باعث تغییر نگرش دو طرف شد، مشاهده‌ی اعداد و ارقام محاسبه‌شده بود که جنس متفاوت شیوه‌ی کاری این دو استارتاپ باهم را نشان می‌داد.

محمدرضا صادقیان، مدیرعامل پیشین نت‌برگ که اکنون عضو هیئت مدیره‌ی تخفیفان است، اذعان کرد:

اکنون و با از بین رفتن رقابت شدید، این امکان به‌وجود آمده تا به توسعه فکر کنیم؛ هزینه‌های موازی ما کاهش پیدا خواهد کرد و می‌توانیم روی خلق ارزش تمرکز کنیم. هزینه‌های مربوط‌به تبلیغات و نیروی انسانی ما هم کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و این منجر به ارائه‌ی سرویس بهتر به مشتری می‌شود.

وی اشاره کرد که تصمیم جدی برای ادغام آنجا شکل گرفت که تمرکز اصلی دو استارتاپ بر شیوه‌های جنگیدن باهم بود اما اکنون می‌توان روی خلق ارزش تمرکز کرد.

تخفیفان نت برگ
تخفیفان نت برگ
تخفیفان نت برگ
تخفیفان نت برگ

صادقیان درارتباط‌با شبهه‌ی ایجادشدن انحصار پس از این ادغام به خبرنگار زومیت گفت:

قصد ما از ادغام، تمرکز روی توسعه‌ی برند خودمان بود، نه اینکه به سمت انحصار برویم. در این سال‌ها رقابت مانع از این شده بود که به‌طور دقیق به توسعه فکر کنیم. از آن گذشته، سهم نت‌برگ و تخفیفان از بازار تخفیف گروهی زیر ۱۰ درصد است؛ با این ادغام اکنون می‌توانیم به جنگ رقابت پیشین برویم و وارد حوزه‌های جدید تخفیف و شهرهای جدید شویم. اکنون در شهرستان‌ها سایت‌های تخفیف بسیار خوبی مانند شیراز تخفیف و یزد تخفیف وجود دارد که ما در آنجا نفوذ زیادی نداریم.

نت‌برگ و تخفیفان، هر دو، فعالیت خود را در سال ۹۰ و با فاصله یک ماه از یکدیگر شروع کردند و درنهایت به رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. آن‌ها کار خود را سال ۹۵ به استان‌های دیگر گسترش دادند. در سال ۹۶ تخفیفان روی گردشگری و نت‌برگ روی فروش محصولات به شرکت‌های دیگر (B2B) تمرکز کردند. استفاده از کدهای تخفیف در سال ۹۷ شروع شد و در سال ۹۸ به دلیل تغییرات سازمانی، سرویس کش بک با عنوان «پول تو» در تخفیفان آغاز به کار کرد که جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

در این نشست اشاره شد که تخفیفان برای ورود به بورس در سال آینده برنامه‌هایی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات