کافه بازار نسخه ۸ فروشگاه اپلیکیشن بازار را منتشر کرد
بازار ۸ جدیدترین نسخهی فروشگاه اپلیکیشن کافهبازار است که با تغییرات عمدهای نسبت به نسخههای پیشین منتشر شده است. در این نسخه علاوه بر بهبودهای فراوان مرتبط با کارایی، کافهبازار تمرکز ویژهای روی بهبود امنیت کاربران داشته است. ازجمله ویژگیهای جدید بازار ۸ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
فناوریهای جدید
بهگفتهی کافهبازار، در ساخت این نسخه از بازار برای افزایش سرعت، ایمنی و کارایی از «جدیدترین فناوریهای اندروید» استفاده شده است. این فناوریها قرار است از منابع سختافزاری دستگاه از جمله باتری، حافظه و پردازنده، بهصورت بهینهتری استفاده کنند. همچنین در این نسخه دسترسیهای مورد نیاز بازار کاهش پیدا کرده است. بهعنوان مثال، بازار ۸ با استفاده از API جدید SMS Retriever میتواند بدون دسترسی به پیامکهای کاربر، تنها رمز یکبار مصرف ارسال شده با پیامک را بخواند.
سپر امنیت
سپر امنیت بازار که قبلا به شکل محدود و آزمایشی برای گروهی از کاربران فعال بود، در این نسخه برای همهی کاربران فعال شده است. آنطور که کافهبازار میگوید، با استفاده از ابزارهای گوناگون سنجش امنیت برنامهها، از جمله ۱۰ آنتیویروس (شامل Lookout، Kaspersky و Bitdefender)، بررسیهای مستمر کارشناسان، گزارشهای کاربران و سایر مراجع، رفتارهای مخرب برنامهها حتی پس از انتشار بهصورت مداوم و خودکار مورد رصد و شناسایی قرار میگیرند و برنامههای مخرب از بازار حذف میشوند. بهعلاوه، از طریق سپر امنیت بازار به کاربرانی که پیشتر چنین اپلیکیشنهایی را نصب کردهاند، هشدار داده میشود که آنها را پاک کنند.
کاربران در صورت مشاهدهی هرگونه رفتار مخرب در یک برنامه، میتوانند با استفاده از دکمهی «شکایت از برنامه»، تخلف را گزارش کنند.
بهبود رابط کاربری بازار
بنا به ادعای کافهبازار، برای دسترسی بهتر به انواع محتوای موجود در بازار و سهولت استفادهی کاربران، تغییرات گستردهای در زمینه طراحی نسخهی ۸ بازار صورت گرفته است. تیم تجربهی کاربری بازار با استفاده از چارچوب طراحی جدید، ضمن بهبود رنگ، کنتراست و سادهسازی صفحهها، یکپارچگی و دسترسیپذیری محصول را افزایش داده است.
بهنظر میرسد، کافهبازار تصمیم گرفته است تا با پیروی از گوگل، رنگ اصلی اپلیکیشن را تغییر بدهد تا با رنگ بهکاررفته در لوگوی جدید اندروید ۱۰ هماهنگی بیشتری داشته باشد
در این نسخه همچنین شاهد تفکیک بهینهتر محتوای ویدیویی از برنامهها و بازیها هستیم.