کارت‌ های بانکی هوشمند می‌شوند

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
رئیس کل بانک مرکزی امروز در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از اقدامات جدید در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک خبر داد.
تبلیغات

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به دلیل سفر غیرقابل پیش‌بینی به سوریه نتوانست در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شرکت کند اما با ارسال پیام ویدئویی در این همایش سخنرانی کرد و از اقدامات جدید در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک خبر داد. وی در طول سخنرانی خود سامانه‌های پرداخت و تسویه را از اقدامات مهم سیستم بانکی کشور عنوان کرد که در دو بعد به بانک مرکزی کمک می‌کند و کمک آن‌ها در مرحله‌ی اول نظارتی است. وی افزود:

در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و هم‌زمانی با تحریم‌های غرب، مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده بود، به لطف خداوند توانستیم با اصلاح ابزار پرداخت، آرامش نسبی را بر بازار ارز حاکم کنیم.

وی همچنین مرحله‌ی دوم کمک سامانه‌های پرداخت و تسویه به نظام بانکی را کسب‌وکارهای این بخش دانست. به گفته‌ی وی روزانه ۲۰۰ میلیون تقاضا به این بخش وارد می‌شود که می‌تواند به تقویت کسب‌وکارهای نوین کمک کند.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی

همتی در ادامه‌ی سخنرانی خود به خبرهای خوبی اشاره کرد که ابتدای هفته نوید آن را داده بود. به گفته‌ی وی برداشت مستقیم از هم‌اکنون در اغلب بانک‌ها عملیاتی شده که ابزار و بستر مهمی برای استارتاپ‌ها است. وی وجود این سیستم را ابزاری دانست که دغدغه‌ی فعالان این حوزه برای جمع‌آوری وجوه حاصل از کسب‌وکار را رفع می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد اخبار مهم دیگری در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک و سیاست‌نامه‌ی رمزارزها صحبت کرد و گفت:

سیاست‌نامه‌ی رمزارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و بناست بعد از جمع بندی نظرات در این همایش از سوی بانک مرکزی نهایی شود.

وی در ادامه از مهاجرت از کارت‌های بانکی مغناطیسی به کارت‌های هوشمند خبر داد و گفت:

تبدیل کارت‌های مغناطیسی به کارت‌های هوشمند می‌تواند کمک خوبی به نظام بانکی کند و علاوه‌بر ارتقای سطح امنیت، امکان پرداخت همراه امن را در جامعه فراهم می‌کند.

همتی در پایان در مورد ایجاد پلتفرمی برای بلاک‌ چین صحبت کرد و گفت:

این اقدام نیز از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی است و این اقدامات می‌تواند در کنار همراهی و هم‌فکری شرکت‌های فناوری، بستر خوبی را برای بانکداری الکترونیک و کسب‌وکارهای نوین داشته باشد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات