رئیس اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
سیدمهدی میرمهدی کمجانی، رئیس اتحادیه‌ی فن‌آوران رایانه‌ی تهران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه‌ی قضائیه، خواستار تجدید نظر در احکام و آزادی فعالان صنفی این حوزه شد.
تبلیغات

ریاست اتحادیه‌‌ی صنف فناوران تهران روز گذشته نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌اله آملی لاریجانی، ریاست قوه‌ی قضائیه ارسال کرد. کمجانی در این نامه علاوه بر تاکید بر بی‌گناه بودن فعالان صنفی این حوزه، اشاره‌ای به عاملان اصلی ایجاد بی‌ثباتی در بازار سرمایه‌ی کشور کرد و از لاریجانی درخواست کرد تا نسبت به آزادی این افراد، همکاری‌های لازم را انجام دهد.

کمجانی در ابتدای نامه‌ی خود (که متن کامل آن در وبسایت اتحادیه فناوران تهران منتشر شده است)، اشاره‌ای به سیاست‌های دولت مبنی بر اعلام تک‌نرخ برای ارزهای خارجی و همچنین تصویب روش‌های مشخص برای ثبت سفارش واردات داشته است. او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که فعالان بازار صنفی رایانه نیز با تبعیت از همین روند، در ماه‌های گذشته اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند.

در ادامه‌ی نامه، اشاره‌ای به سوء‌استفاده‌ی افراد سودجود از این سیاست و همکاری آنها با افراد فاسد در بدنه‌ی دولت شده است. در واقع کمجانی معتقد است این همکاری سیاه، منجر به دریافت ارز دولتی توسط این افراد  و فروش آن در بازار سیاه شده  که در نهایت، به افزایش قیمت ارز و کالاهای وارداتی انجامیده است. در ادامه، دادستان قوه قضائیه نیز با هدف برخورد با سودجویان ارزی، وارد عمل شده و در کنار این افراد، تعدادی از واردکنندگان کالاهای صنف رایانه‌ای را نیز دستگیر می‌کند.

کمجانی در ادامه‌ی نامه‌ی خود درخواست‌هایی را از ریاست قوه‌ی قضائیه اعلام می‌کند تا روند پیگیری پرونده و رسیدگی به اتهامات فعالان صنف رایانه‌ای، تسهیل شود. وی در ابتدا درخواست کرده تا حساب این فعالان صنفی از افراد سودجو جدا شود. او در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که فعالیت تعدادی از افراد دستگیر شده کاملا طبق قوانین مصوب کشوری بوده است و اگر این اقدامات قانونی باعث نابسامانی و فساد و گرانی شده‌اند، باید مسببان اصلی تصویب قوانین و اجرای آنها محاکمه شوند.

در ادامه‌ی نامه اشاره‌ای به جرم گران‌فروشی برخی از این فعالان صنفی شده و رئیس اتحادیه‌ی فناوران درخواست کرده است که این جرم، از طریق محاکم اقتصادی مانند تعزیرات و با کمک اتحادیه‌های صنفی انجام شود.

کمجانی در بخش پایانی نامه‌ی خود به این نکته اشاره کرده است که صنف فناوران رایانه و واردکنندگان حاضر در آن، همیشه توابع قوانین مصوب کشوری بوده‌اند و حتی در دوران بدترین تحریم‌ها، با تمام تلاش نسبت به تامین کالاهای مورد نیاز کشور در این زمینه، تلاش کرده‌اند. او در پایان از آملی لاریجانی درخواست می‌کند تا با برخورد با مسببان اصلی این مشکلات و همچنین تصویب‌کنندگان و مجریان قوانین غلط، بار دیگر فعالیت این صنف و اصناف مشابه را به وضعیت عادی برگردانند تا خللی در تامین اجناس حیاتی کشور وارد نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات