عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از لزوم رسیدگی به تخلف واردکنندگان تمامی صنف‌ها می‌گوید

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس از تمرکز بر رسیدگی به تخلف صنف موبایل و رهاسازی سایر اصناف انتقاد کرد.
تبلیغات

به‌گفته‌ی سید تقی کبیری، عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس، برخی افراد برای واردات دارو ارز دولتی دریافت کرده‌اند؛ اما به‌جای دارو، لوازم آرایشی وارد کرده‌اند. آمارهایی که وزارت صنعت از دریافت‌کنندگان ارز دولتی ارائه کرده گسترده بوده و اینکه فقط روی یک صنف تمرکز کنیم و بقیه در حاشیه امن قرار گیرند، اشتباه است.

وی درباره ضرورت برخورد با متخلفان ارزی گفت:

درخصوص ارز دولتی توزیع‌شده، اینکه تنها روی بحث واردکنندگان موبایل تمرکز کنیم و سایر ارزهای دولتی را رها کنیم، درست نیست. متاسفانه ما در برخورد با مسائل و نظارت روی آن‌ها نگاه جامع نداریم؛ گاهی روی یک مبحث تمرکز می‌کنیم و مباحث دیگر را رها می‌کنیم؛ درخصوص محاکمه‌ی دریافت‌کنندگان متخلف ارز دولتی نیز همین اتفاق افتاده است و ما فقط روی واردکنندگان موبایل متمرکز شده‌ایم.

به‌گفته‌ی عضو هیات ئییسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس، پس از اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه به هر فردی که نیاز به ارز دولتی دارد، ارز مورد نیاز تخصیص داده شود، خیلی مسائل به‌هم ریخت. این یک اشتباه بود. معلوم شده که برخی ثبت سفارش‌ها غیرواقعی بوده است. برخی کالایی را وارد کرده‌اند که داخل کشور تولید می‌شده و نیازی به واردات آن نبوده است.

کبیری با تاکید بر اینکه نباید تنها روی واردکنندگانی که با ارز دولتی گوشی‌های موبایل به کشور آوردند و به قیمت آزاد به فروش رساندند، تمرکز شود و سایر متخلفان رها باشند؛ گفت که برخی افراد برای واردات دارو، ارز دولتی دریافت کرده‌اند؛ اما به جای دارو لوازم آرایشی وارد کرده‌اند.

وی افزود البته می‌بایست حتما به بحث واردکنندگان گوشی موبایل با ارز دولتی هم پرداخته شود؛ اما این صنف تنها صنف متخلف نیست. باید نظارت دقیق انجام دهیم و هر صنفی را که از ارز دولتی سوءاستفاده کرده است، مورد مواخذه قرار دهیم. قطعا برخی افراد دانه‌درشت هم در میان متخلفان وجود دارد که رسیدگی به پرونده آنان هم واجب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات