آخرین مرحله از طرح رجیستری در سال ۹۶ از فردا اجرایی می‌شود

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
آخرین مرحله‌ از طرح رجیستری در سال ۹۶، شامل رجیستری سه برند سونی، تکنو و شیائومی است که از فردا اجرایی می‌شود.
تبلیغات

در واپسین روزهای سال ۹۶، طرح رجیستری موبایل با مشمول‌ شدن سه برند سونی،  تکنو و شیائومی از روز شنبه ۲۶ اسفندماه، آخرین مرحله‌ی خود در سال جاری را پشت سر می‌گذارد. به دنبال اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های هوشمند وارداتی در کشورمان، محصولات سه شرکت یادشده، مشمول اجرای این طرح هستند و خریداران این گوشی‌ها باید از فردا، پس از خرید، از صحت اصالت گوشی اطمینان حاصل کنند و مطابق با دستورالعمل رجیستری، نسبت به فعال‌سازی و ثبت گوشی خود در شبکه‌ی ارتباطی کشور اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور، صاحبان گوشی‌های سونی، تکنو و شیائومی تا پایان ساعت ۲۴ روز ۲۵ اسفند، مشمول اجرای این طرح نمی‌شوند و گوشی آن‌ها حتی بدون ثبت شناسه نیز در شبکه‌ی ارتباطی کشور سرویس می‌گیرد؛ اما از بامداد روز ۲۶ اسفند، ورود هرگونه گوشی از سه شرکت سونی، تکنو و شیائومی، مشمول طرح رجیستری خواهد بود و باید شناسه‌ی آن‌ ثبت شود؛ در غیر این صورت، پس از یک ماه از زمان اعلام‌شده، دیگر به این گوشی‌ سرویس‌دهی نخواهد شد.

پیش از این، طرح رجیستری که از آذرماه سال جاری آغاز شد، برای هفت برند اپل،  موتورولا،  گوگل،  بلک‌بری،  ال‌جی،  نوکیا و هواوی اجرا شده است و گوشی‌هایی که بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده، شناسه‌ی آن‌ها در شبکه‌ی گمرک و شبکه‌ی ارتباطی کشور مطابقت داده نشده باشد، از دسترس خارج شده‌اند. گفته می‌شود که محصولات سامسونگ نیز در سال آینده و از نیمه‌ی فروردین به‌طور کامل مشمول طرح رجیستری خواهند شد، البته گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، کهکشانی‌های جدید کره‌ای‌ها، پیش‌تر و از اواسط اسفندماه سال جاری مشمول طرح رجیستری شدند.

بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط رگولاتوری، تاکنون دسترسی بیش از ۵۰ هزار گوشی در راستای اجرای طرح رجیستری قطع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات