تبلت ExpertBook B3 ایسوس با ویندوز ۱۱ و پردازنده مبتنی‌بر معماری ARM معرفی شد

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس یکی از اولین تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۱ و پردازنده‌ی اسنپدراگون ARM را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوس در جریان برگزاری رویداد CES ۲۰۲۲ از تبلت جدید دو در یک خود به نام ExpertBook B3 Detachable رونمایی کرد. این محصول برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده و دستگاهی منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود زیرا از پردازنده‌ی اسنپدراگون و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پرو مایکروسافت بهره می‌برد.

به گزارش تامزهاردور، ExpertBook B3 Detachable از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون 7c نسل دوم در کنار هشت گیگابایت رم LPDDR4 بهره می‌برد. این محصول همچنین به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC مجهز شده است. ExpertBook B3 یکی از اولین دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ است که با پردازنده‌ی ARM عرضه خواهد شد. استفاده از تراشه‌های مبتنی‌بر معماری ARM در مقایسه با پردازنده‌های پرمصرف x86، عمر باتری این دستگاه را به میزان درخورتوجهی افزایش می‌دهد.

ExpertBook B3 Detachable همان‌طور که از نام آن پیدا است، بیشتر برای کاربران حرفه‌ای که به تبلت کوچکی برای یادداشت، تماشای محتوا یا کار با برگه‌های اکسل نیاز دارند، طراحی شده است. با توجه به مشخصات فنی این محصول، انتظار نداریم بتوان روی آن کارهایی مثل ویرایش ویدئو یا فرآیندهای سنگین فتوشاپ را بدون کاهش سرعت انجام داد.

asus expertbook d3 تبلت

ایسوس برای تبدیل کردن B3 به یک دستگاه دو در یک واقعی، این محصول را با صفحه‌کلید ExperBoard خود جفت‌ کرده است. این کیبورد به‌طور مغناطیسی به تبلت متصل شده و عملکرد بسیار مشابهی با کیبوردهای پوششی مایکروسافت برای تبلت‌های سری سرفیس دارد. با‌ این‌‌ حال، صفحه‌کلید B3 به‌تنهایی برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست و به‌ همین دلیل ایسوس این تبلت را با ExpertStand خانگی خود هماهنگ کرده است. این استند به شما اجازه می‌دهد که در‌ صورت نیاز، از این تبلت در حالت افقی یا عمودی استفاده کنید.

مشخصات کامل B3 تا این لحظه در‌ دسترس نیست و به‌همین دلیل برخی ویژگی‌های این محصول از جمله مشخصات صفحه‌نمایش آن را نمی‌دانیم. البته ایسوس اشاره کرده که نمایشگر این دستگاه از نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد؛ قابلیتی که می‌تواند نسبت به نمایشگرهای سنتی ۱۶ به ۹، فضای بیشتری در‌ دسترس کاربر قرار دهد. وضوح این نمایشگر همچنان ناشناخته است، اما گفته می‌شود این محصول از وضوح 1080p بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد تنها درگاه ورودی/خروجی B3 یک درگاه یواس‌بی نوع سی و درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است که در سمت راست این محصول وجود دارد. در سمت چپ این تبلت دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تنظیم بلندی صدا قرار دارد.

B3 از یک قلم استایلوس به‌همراه نگه‌دارنده‌ی شارژ داخلی بهره می‌برد که می‌توان از این قلم برای یادداشت‌برداری استفاده کرد. سرعت شارژ این قلم بسیار زیاد بوده، به‌طوریکه ایسوس وعده داده است فقط با ۱۵ ثانیه شارژ، می‌توان تا ۴۵ دقیقه با آن کار کرد. شایان‌ ذکر است برای شارژ قلم باید آن را در جایگاه مخصوصش در تبلت قرار داد.

ایسوس همچنین ExpertBook B3 را مطابق استاندارد نظامی ایالات متحده موسوم به MIL-STD 810H تولید کرده است و بنابراین می‌توان انتظار داشت این محصول از دوام بالایی برخوردار باشد. از جمله مواردی که در این استاندارد روی محصولات مورد آزمایش قرار می‌گیرد، می‌توان به مقاومت در‌ برابر ۱۸ نوع ضربه‌ی 40G هنگام روشن بودن دستگاه اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات