کروم‌ بوک فلیپ CX5 ایسوس با پردازنده نسل دوازدهم اینتل معرفی شد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس در رویداد CES ۲۰۲۲ کروم‌بوک جدید خود موسوم به Chromebook Flip CX5 را رونمایی کرد. این محصول از نسل دوازدهم تراشه‌های اینتل بهره می‌برد.
تبلیغات

ایسوس در CES ۲۰۲۲ چند لپ‌تاپ جدید مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را برای موارد استفاده‌ی مختلف معرفی کرد. اکنون این شرکت کروم‌بوک جدید و بسیار قدرتمند خود را نیز به‌نمایش گذاشته است.

به‌گزارش گیزموچاینا، کروم‌بوک فلیپ CX5 با شناسه‌ی مدل XC5601 از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی بهره می‌برد. ازآنجاکه اکثر کروم‌بوک‌ها از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی بهره نمی‌برند، مجهزبودن این محصول به تراشه‌ی نسل دوازدهم اینتل بسیار جالب است.

همان‌طور‌که اشاره شد، Chromebook Flip CX5 ایسوس به نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح Full HD و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۷ درصد مجهز است که از دستورها لمسی نیز پشتیبانی می‌کند. لولای این کروم‌بوک قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و این ویژگی باعث شده است تا بتوان از این دستگاه در حالت تبلت نیز استفاده کرد.

کروم‌بوک فلیپ CX5 از آخرین نسل پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i7 با vPro استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe NVMe SSD اشاره کرد.

صفحه‌کلید فلیپ CX5 از نور پس‌زمینه برخوردار است و کلید‌های آن ۱٫۴ میلی‌متری است. علاوه‌براین، بخش اعداد در سمت راست صفحه‌کلید این کروم‌بوک تعبیه شده است. این محصول از تاچ‌پد نسبتاً بزرگی با قطر ۵٫۸۴ اینچ نیز بهره می‌برد.

کروم‌بوک فلیپ CX5 ایسوس به چهار بلندگوی بهینه‌شده‌ی هارمن‌کاردن مجهز شده است. برای این دستگاه دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه یواس‌بی A نسل دوم ۳٫۲، یک درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و یک اسلات کارت میکرو‌ اس‌دی در نظر گرفته شده است. همچنین، کروم‌بوک فلیپ CX5 از شاسی آزمایش‌شده‌ی MIL-STD 810H برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های مهم این کروم‌بوک می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای 6E اشاره کرد. علاوه‌براین، CX5 از وب‌کم Full HD با شاتر حریم خصوصی بهره می‌برد که درصورت استفاده‌نشدن، دوربین را می‌پوشاند. ایسوس تا این لحظه جزئیاتی از تاریخ عرضه و قیمت کروم‌بوک فلیپ CX5 منتشر نکرده است؛ اما انتظار می‌رود این محصول در ماه‌های آینده روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات