اپل از خرده‌فروشان می‌خواهد به شایعه رونمایی از آیپد بعدی دامن نزنند

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل از کارکنان مراکز خرده‌فروشی خود خواسته است به شایعات در رابطه با رونمایی از نسل بعدی آیپد استاندارد در رویداد پیش رو دامن نزنند.
تبلیغات

شواهد نشان میدهد که اپل بهزودی از نسل نهم تبلتپایینرده خود با اهداف آموزشی رونمایی خواهد کرد. اخیراً مارک گِرمن از بلومبرگ پستی در توییتر منتشر کرده است که نشان میدهد اپل احتمالاً در رویداد سهشنبه آینده با عنوان کالیفرنیا استریمینگ از آیپد نسل ۹ رونمایی خواهد کرد. این رویداد ساعت ۹٫۳۰ دقیقه سهشنبه، ۲۳ شهریور در مقر اصلی اپل موسوم به اپل پارک و آمفیتئاتر استیو جابز برگزار خواهد شد و گمان میرود غول دنیای فناوری از چهار مدل آیفون ۱۳ در کنار اپل واچ سری ۷، ایرپاد ۳ و شاید آیپد مینی رونمایی کند.

هم‌اکنون آیپد نسل هشتم در وب‌سایت اپل با عنوان «در حال حاضر در دسترس نیست» نشان داده می‌شود و مشخص است که این محصول با تأخیر و کمبود عرضه مواجه شده. اپل معمولاً با نزدیک شدن به رونمایی از نسل جدید محصولاتش، تولید مدل‌های قبلی را کاهش می‌دهد و همین امر منجر به کمیاب شدن آن‌ها در خرده‌فروشی‌ها می‌شود. ظاهراً اپید نسل ۸ همین رویه را دنبال می‌کند و بدیهی است که تقاضا برای خرید از عرضه پیشی گرفته و منجر به اتمام موجودی این محصول شده است. گِرمن می‌گوید اپل به کارکنان خرده‌فروشی خود گفته است به دلیل تأخیر در تحویل مدل‌های نسل هشتم آیپد، با مصرف‌کنندگان در رابطه با احتمال عرضه نسل بعدی آیپد صحبت نکنند.

خبرنگار و تحلیلگر یادشده معتقد است که آیپد جدید از شاسی باریک و سبکتری بهره خواهد گرفت و ظاهراً بازار هدف این محصول دانشآموزان و دانشجویان خواهد بود. قلب تپنده تبلت مذکور را پردازندهی سریعتری تشکیل خواهد داد و شواهد حاکی از آن است که اپل قصد ندارد زبان طراحی این محصول را تغییر بدهد؛ اما ظاهراً غول دنیای فناوری کانون توجه خود را به بهبودهای بسیار حائز اهمیتی معطوف کرده است که میتواند تجربه کاربری این تبلت را بهطور چشمگیری بهبود بدهد.

آیپد ۹ میتواند به کالبدی مشابه آیپد ایر ۳ مجهز شود؛ بدین معنی که دستگاه از همان زبان طراحی گذشته و تاچآیدی ادغامشده با دکمهی هوم بهره خواهد گرفت و همچنان شاهد درگاه لایتنینگ، حاشیههای قطور بالا و پایین نمایشگر و لبههای گرد خواهیم بود. اپل قصد دارد با استفاده از طراحی آیپد ایر ۳، محصولی باریکتر و سبکتر ارائه بدهد. گفته میشود ضخامت ۷٫۵ میلیمتری آیپد کنونی جای خود را به شاسی باریکتر ۶٫۳ میلیمتری خواهد داد که بهطور قابل توجهی نازکتر خواهد بود. همچنین گفته میشود آیپد یادشده با ۳۰ گرم کاهش وزن در مقایسه با آیپد نسل ۸، وزنی بالغ بر ۴۶۰ گرم خواهد داشت.

محتملترین تراشه برای این محصول A13 Bionic خواهد بود. تراشه مذکور در بطن خود پذیرای ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور است و با وجود قدرت پردازشی چشمگیر، مصرف انرژی آن ۴۰ درصد از تراشه A12 کمتر است. از دیگر مشخصات این تراشه میتوان به ۶ هسته و ۴ هسته گرافیکی اختصاصی اپل اشاره کرد. گفته میشود اپل پیکربندی تبلت پایینرده خود را نیز جذابتر از همیشه خواهد کرد. این شرکت احتمالاً نسخههای پایه آیپد ۹ را با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد داد. این در حالی است که مدل پایهی نسل هشتم آیپد با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظهی ذخیرهسازی عرضه میشود.

آیپد مینی ۶ دیگر محصول مورد انتظار است که از قرار معلوم، نخستین بازطراحیاش را پس از یک دهه تجربه خواهد کرد. اعتقاد بر این است که قدرت پردازشی این تبلت را A15 تأمین خواهد کرد که دقیقاً همان تراشهای است که در بطن سری آیفون ۱۳، وظایف پردازشی را بر عهده خواهد داشت.

تراشه مذکور با لیتوگرافی ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد و احتمالاً شامل ۶ هسته‌ی پردازشی متشکل از دو هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و ۴ هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره خواهد بود و چهار هسته گرافیکی قدرتمند آن‌ها را همراهی خواهند کرد. ازآنجاکه این تراشه SOC (سیستم-روی-چیپ) است، انتظار می‌رود اجزایی نظیر موتور عصبی، ISP و... نیز بهبود چشمگیری در مقایسه با تراشه A12 به‌کاررفته در نسل پنجم آیپد مینی داشته باشند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات