رندرهای منتسب به آیپد مینی ۶ طراحی کاملا جدید آن را نشان می‌دهند

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
رندرهای منتشرشده، آیپد مینی ۶ را در طراحی کاملا جدید با حاشیه‌های متقارن، فریم تخت، تاچ آی‌دی ادغام‌شده با دکمه پاور و رنگ‌بندی جدید نشان می‌دهند.
تبلیغات

تاکنون، شایعات و گزارش‌های متعددی از شمین نسل آیپد مینی منتشر شده و گفته می‌شود اپل در صدد است تا تبلت یادشده را تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی و روانه بازار کند. ما نیز اخیرا در یک «مقاله جداگانه» به‌تفصیل آنچه را که از آیپد مینی ۶ انتظار داریم، بررسی کرده‌ایم. به‌طورکلی، انتظار می‌رود که آیپد مینی جدید شامل مشخصات سخت‌افزاری درخورتوجهی باشد که در زیر یک شاسی کاملا بازطراحی‌شده تعبیه خواهد شد.

شواهد حاکی از آن است که تبلت مذکور با الهام از محصولات اخیر اپل، به زبان طراحی جدید با نمایشگر و لبه‌های تخت مزین خواهد شد که آن را تقریبا به نسخه کوچک‌تر آیپد ایر تبدیل می‌کند. اکنون طراحی به‌نام مایکل ما رندرهای باکیفیتی از آیپد یادشده را منتشر کرده است که می‌تواند دید بسیار خوبی از این تبلت را ارائه بدهد و به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

همان‌طورکه می‌شد حدس زد، این رندرها شباهت بسیاری به آیپد ایر ۴ دارند. آیپد مینی ۶ احتمالا دارای نمایشگر ۸٫۴ اینچی لیکوئید رتینا بانرخ نوسازی ۶۰ هرتز و حاشیه‌های متقارن و کاهش‌یافته خواهد بود. افزون‌براین، ضخامت این دستگاه ۶٫۱ میلی‌متر ذکر شده است و شامل گزینه‌های رنگی خاکستری فضایی، نقره‌ای، رزگلد، سبز و آبی آسمانی خواهد بود.

تاچ آی‌دی ادغام‌شده با دکمه پاور در آیپد نینی ۶
پشتیبانی از اپل پنسل ۲ در آیپد مینی ۶
رنگ‌بندی آیپد مینی ۶
رندر منتسب به نمای جلویی آیپد مینی ۶

طبق گزارش‌های اخیر، قلب تپنده کوچک‌ترین تبلت اپل را تراشه بسیار قدرتمند A15 تشکیل خواهد داد که دقیقاً همان تراشه‌ای است که در بطن سری آیفون ۱۳، وظایف پردازشی را بر عهده خواهد داشت. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که اپل از تراشه کمی قدیمی‌تر A14 در این محصول استفاده کند. هر دو تراشه مذکور با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC ساخته می‌شوند و شامل ۶ هسته‌ی پردازشی متشکل از دو هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و ۴ هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره هستند و چهار هسته گرافیکی قدرتمند آن‌ها را همراهی خواهند کرد. ازآنجاکه این تراشه‌ها SOC (سیستم-روی-چیپ) هستند، انتظار می‌رود اجزایی نظیر موتور عصبی، ISP و... نیز بهبود چشمگیری در مقایسه با تراشه A12 به‌کاررفته در نسل پنجم آیپد مینی داشته باشند.

با نگاهی به سالیان گذشته، آیپد مینی همواره قیمتی مابین آیپد استاندارد و آیپد ایر داشته است و احتمالا همین شیوه قیمت‌گذاری حفظ خواهد شد. در حال حاضر، نسخه پایه آیپد استاندارد ۳۲۹ دلار و آیپد ایر ۵۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. با این ‌تفاسیر، آیپد مینی ۶ می‌تواند ۴۲۹ تا ۴۹۹ دلار قیمت داشته باشد که درواقع قیمت بیشتری در مقایسه آیپد مینی ۳۹۹ دلاری کنونی خواهد داشت. گمان می‌رود که این افزایش قیمت به دلیل مشخصات قدرتمند و زبان طراحی جدید باشد؛ چراکه اپل پیش‌تر قیمت آیپد ایر ۴ را نیز درمقایسه‌با نسل گذشته‌اش افزایش داده بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات