تبلت جدید لنوو که می‌توان از آن به‌جای مانیتور قابل‌حمل نیز استفاده کرد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لنوو تبلت جدیدی به نام یوگا تب 13 معرفی کرده که قیمتش درحدود ۶۸۰ دلار است و از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی آن برای نمایش محتوای دستگاه‌های دیگر می‌توان استفاده کرد.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۲۱، لنوو در چین تبلتی به نام یوگا پد پرو معرفی کرد؛ البته بعدها گفته شد نسخه‌ای نیز برای بازارهای دیگر دنیا آماده می‌شود. حال، TheVerge گزارش داده است تبلت مدنظر با تغییر نام به یوگا تب ۱۳ و برچسب قیمت ۶۷۹ دلاری رونمایی شده که به‌رودی راهی بازارهای مختلف دنیا خواهد شد.

آنچه یوگا تب ۱۳ را از تبلت‌های اندرویدی دیگر متمایز می‌کند، امکان استفاده از آن به‌جای صفحه‌نمایش خارجی برای لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی مانند نینتندو سوییچ و محصولات دیگر با برخورداری از درگاه HDMI است. البته روی بدنه‌ تبلت جدید لنوو درگاه میکرو HDMI تعبیه شده است که درنتیجه برای به‌کار‌گرفتن آن باید از کابل مخصوص استفاده کرد. پایه‌ای نیز روی تبلت از جنس استیل در نظر گرفته شده که قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارد و کمک می‌کند تبلت را به‌صورت رومیزی قرار دهید یا به دیوار نصب کرد.

یوگا تب ۱۳ درکنار محصولات دیگری معرفی شده که تمامی‌شان مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید هستند. این محصولات یوگا تب ۱۱ و تب پی ۱۱ پلاس را شامل می‌شوند که به صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهزند. مدل‌هایی اقتصادی با نام‌های یوگا تب ام ۷ و ام ۸ نیز معرفی شده‌اند؛ البته دو مدل آخر به بازار ایالات متحده عرضه نخواهند شد و برای بازارهای دیگر، ازجمله کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده‌اند.

تبلت یوگا تب 13 لنوو

تبلت یوگا تب ۱۳ با قلم استایلوس لنوو، یعنی Precision Pen 2 نیز سازگار است تا کاربران بتوانند از آن برای زمینه‌های مختلف مانند طراحی استفاده کنند. یوگا تب ۱۳ مانند اغلب تبلت‌های اندرویدی دوربین توانمندی ندارد. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است که برای تشخیص چهره‌ کاربر به‌منظور قفل‌گشایی و ورود به محیط کاربری اندرویدی استفاده می‌شود.

لنوو مدعی شده است عمر مفید باتری تبلت یوگا تب ۱۳ حداکثر دوازده ساعت است و صفحه‌نمایش آن با رزولوشن FHD می‌تواند روشنایی حداکثر ۴۰۰ نیتی به کاربر ارائه دهد. متأسفانه اطلاعات بسیار کمی از یوگا تب ۱۳ منتشر شده و برای مثال به زمان عرضه آن به بازار اشاره‌ای نشده است.

با‌این‌حال، ZDNet گزارش می‌دهد تبلت جدید لنوو از مشخصاتی مانند تراشه اسنپدراگون ۸۷۰‌ و هشت گیگابایت حافظه رم،  ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. برخی از مشخصات تبلت یوگا تب ۱۱ نیز عبارت‌اند از: تراشه هلیو جی ۹۰ تی مدیاتک و چهار یا هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات