بلومبرگ: اپل مشغول کار روی آیپد پرو با ابعاد و نمایشگر بزرگ‌تر از نسخه‌های کنونی است

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته مارک گِرمن، اپل احتمالا در حال ساخت آیپد پرو با ابعاد و نمایشگر بزرگ‌تر از مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ کنونی است تا فاصله بین کامپیوترهای مک و آیپد را کمتر کند.
تبلیغات

۲۷ ژانویه ۲۰۱۰، استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل، در کنفرانسی مطبوعاتی در مرکز هنرهای یربا بوئنا نخستین نسل تبلت‌های اپل را با نام آیپد رونمایی کرد که در حقیقت دسته‌ای جداگانه از کامپیوترهای شخصی محسوب می‌شدند؛ اما به‌واقع می‌توان گفت این محصول بود که کوپرتینویی‌ها را ازلحاظ فروش و گسترش اکوسیستم در رقابت با تولیدکنندگان شخص ثالث PC یاری کرد؛ به‌طوری‌که درحال‌حاضر اپل سالانه آیپدهای به‌مراتب بیشتری از کامپیوترهای مک می‌فروشد.

در سال‌های اخیر، آیپدها به‌محصولی بسیار شاخص و قدرتمند تبدیل شده‌اند که به‌عقیده بسیاری با کنارزدن کروم‌بوک‌ها و سایر تبلیت‌های بازار، بهترین محصولات برای اهداف آموزشی و سرگرمی به‌حساب می‌آیند. دراین‌میان، اپل آیپدهای پرو قرار دارند که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان غول‌های پردازشی نام برد. برای مثال، بسیاری از نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌های بازار ازلحاظ پردازشی با آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به تراشه بسیار قدرتمندM1 نمی‌توانند رقابت کنند؛ تراشه‌ای که ابتدا در کامیپوترهای مک استفاده شد.

با عبور از مباحث سخت‌افزاری، اپل درحال‌حاضر آیپد پرو را در دو ابعاد ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی تولید و عرضه می‌کند. بااین‌حال، گفته می‌شود این شرکت درصدد تولید مدل‌های بزرگ‌تر است که به‌واسطه آن، شکاف میان آیپدها و کامپیوترهای مک کمتر از گذشته خواهد شد و شاید بتوان آن را به آخرین میخ اپل بر تابوت سایر تبلت‌های بازار تشبیه کرد. MacRumors با استناد به جدیدترین خبرنامه مارک گِرمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل پس از بازطراحی آیپد پرو در سال آینده میلادی، احتمالا در هدف بعدی‌اش قصد دارد آیپد پرو بزرگ‌تری رونمایی کند. گِرمن بازه مشخصی برای رونمایی این محصول اعلام نکرده است؛ اما خاطرنشان می‌کند نباید به این زودی‌ها منتظرش باشیم.

گفتنی است خبرنامه جدید گِرمن برخی از تغییرات تیم خودرو خودران این شرکت موسوم به اپل کار (Apple Car) و فعالیت‌های شرکت پلتان (Peloton) برای ساخت دستگاه اندازه‌گیری ضربان قلب و... را نیز شامل می‌شود. گِرمن و دبی وو قبلا گزارش داده بودند که اپل در حال تولید آیپد پرو بعدی است که از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود و از قرار معلوم، سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های به‌روزشده آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی ارائه خواهد شد که می سال جاری به بازار عرضه شدند. اعتقاد بر این است اپل به‌جای محفظه آلومینیومی، در حال آزمایش شیشه پشتی است که امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند.

به‌طورکلی، استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌تر به کاهش فاصله میان آیپد پرو و مک‌‌بوک پرو منجر می‌شود که هم‌اکنون با دو ابعاد ۱۳٫۳ تا ۱۶ اینچی دردسترس است؛ اما بسیاری از کاربران هنوز بر این باورند سیستم‌عامل iPadOS از تمام قابلیت سخت‌افزاری آیپد پرو استفاده نمی‌کند. گِرمن نیز معتقد است درنهایت اپل باید برنامه‌ها و قابلیت‌های چندوظیفه‌ای مک را با تنظیمات انعطاف‌پذیرتر از پنجره‌ها به آیپد پرو بیاورد.

پیش‌ازاین، امید بر این بود اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال با معرفی iPadOS 15، حداقل برای مدل‌های پرو آیپد پرو قابلیت‌ها و نرم‌افزارهای حرفه‌ای را رونمایی کند؛ اما همان‌طورکه می‌دانید، اپل رویداد مذکور را با تمرکز بر بهبودهای جزئی برگزار کرد و ویژگی متمایزکننده‌ای برای آیپد پرو معرفی نکرد. 

ناگفته نماند جدیدترین نسخه آیپد پرو که آوریل سال جاری میلادی معرفی شد، از مشخصات بسیار درخورتوجهی نظیر تراشه M1، پشتیبانی از درگاه USB-4 مبتنی‌بر استاندارد تاندربولت، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G), نمایشگر Mini-LED در مدل ۱۲٫۹ اینچی، حداکثر دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات