بلومبرگ: آیپد پرو بعدی از شارژ بی‌سیم و معکوس پشتیبانی خواهد کرد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد در سطح پشتی آیپد پرو به‌ جای آلومینیوم از شیشه استفاده کند تا بتواند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و معکوس را ارائه بدهد.
تبلیغات

چندی پیش اپل در رویداد اسپرینگ لودد از آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به پردازنده‌ی M1 رونمایی کرد؛ بااین‌حال نخستین شایعات از نسل بعدی آن‌ در حال انتشار است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری در حال بازنگری در طراحی فنی این محصول است.

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه آیپد پرو بعدی است که از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود. آیپد پرو مذکور در سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های به‌روزشده آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی که در ماه می سال جاری به بازار عرضه شدند، ارائه خواهد شد.

در این گزارش آمده است که اپل به‌جای محفظه آلومینیومی، در حال آزمایش شیشه پشتی است که امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. کوپرتینویی‌ها برای نخستین بار شارژ بی‌سیم را در خانواده آیفون ۸ و آیفون X (آیفون ۱۰) با بهره‌گیری از سطح پشتی شیشه‌ای ارائه دادند و از آن مقطع، تمامی مدل‌های آیفون از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

آیپدهای فعلی از طریق USB-C یا درگاه لایتنینگ شارژ می‌شوند و در صورت صحت این خبر، اپل می‌تواند فرایند شارژ آیپد و آیفون را به یکدیگر نزدیک کند. بلومبرگ هشدار می‌دهد که کار روی آیپد پرو بعدی هنوز در مراحل اولیه است و شاید برنامه‌های اپل قبل از سال آینده تغییر کند یا لغو شود. اکثر شارژرهای بی‌سیم کنونی با ابعاد گوشی‌های هوشمند سازگار هستند؛ بنابراین ویژگی شارژ بی‌سیم برای ‌آیپد ممکن است به شارژر متفاوتی نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل برای شارژ بی‌سیم آیپد پرو از مگ‌سیف اختصاصی متناسب با ابعاد این محصول استفاده کند. طبق روال معمول، انتظار می‌رود شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ از طریق پورت USB-C مبتنی بر تاندربولت باشد.

اپل همچنین در حال کار روی قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است که به کاربران امکان می‌دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قرار دادن در سطح پشتی آیپد شارژ کنند. اگر به خاطر داشته باشید، شایعاتی مبنی بر ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در سری آیفون ۱۱ وجود داشت؛ اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. بلومبرگ می‌گوید که اپل ویژگی یادشده را در آیفون غیرفعال کرده است.

بلومبرگ مدعی است که اپل همچنان در حال کار روی یک راه‌حل شارژ بی‌سیم مشابه ایرپاور است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ اما هرگز روانه‌ی باز نشد. البته مشخص نیست چنین محصولی در چه برهه‌ای از زمان رونمایی و عرضه خواهد شد. اپل روش‌ شارژ بی‌سیم دوربرد را نیز مورد بررسی قرار داده است که در فواصل بیشتری در مقایسه با راه‌حل استاندارد شارژ القایی کار می‌کند.

طبق شایعات قبلی، اپل از سال آینده در برخی از آیپدها به‌جای نمایشگر LCD با نور پس‌زمینه Mini-LED، از نمایشگرهای OLED (ارگانیک LED) سامسونگ بهره خواهد گرفت. اعتقاد بر این است که اپل و سامسونگ بر سر مباحثی همچون بازه و حجم تولید به توافق رسیده‌اند و ظاهرا ال‌جی نیز می‌تواند یکی از تأمین‌کنندگان نمایشگر OLED برای آیپدهای سال آینده باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در نسل بعدی آیپد پرو چیست و چه انتظاری از آن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات