با رشد بازار تبلت، اپل همچنان بزرگ‌ترین برند این حوزه است

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار مؤسسه‌ی IDC نشان می‌دهد اپل در فصل اول ۲۰۲۱ بیشترین تعداد تبلت را عرضه کرده. ظاهرا بازار تبلت در این بازه‌ی زمانی رشد سالانه‌ی ۵۵٫۲ درصدی تجربه کرده است.
تبلیغات

اپل مدت‌ها است تسلط زیادی به بازار تبلت‌ پیدا کرده است و ظاهرا این روند فعلاً ادامه‌دار خواهد بود. به گزارش مؤسسه‌ی IDC، اپل در حال حاضر ۳۱٫۷ درصد از سهم بازار تبلت را در اختیار دارد و سامسونگ پس از اپل با سهم ۲۰ درصد در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. این اعداد به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ یعنی بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا مارس (اواسط دی ۱۳۹۹ تا اواسط فروردین ۱۴۰۰) مربوط هستند. IDC می‌گوید درحالی‌که اکثر بخش‌های جهان همچنان با دنیاگیری ویروس کرونا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند،‌ فروش تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها همچنان بسیار زیاد است.

فروش تبلت‌ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ عملکرد برجسته‌ای داشت و رشد سالانه‌ی ۵۵٫۲ درصدی تجربه کرد. تعداد کل تبلت‌های عرضه‌شده به بازار در فصل اول سال جاری میلادی به ۳۹٫۹ میلیون واحد رسید. آخرین باری که بازار تبلت با چنین رشدی مواجه شد سال ۲۰۱۳ بود؛ در سال ۲۰۱۳ شاهد رشد سالانه‌ی ۵۶٫۹ درصدی بازار تبلت‌ها بودیم.

یکی از تحلیلگران IDC در یادداشتی می‌نویسد گسترش واکسیناسیون و بازگشایی دفاتر کاری ممکن است «نرخ دورکاری را کاهش بدهد؛ اما تا بازگشت به شرایط کاری عادی فاصله‌ی زیادی داریم و به همین دلیل انتظار می‌رود تقاضا برای تبلت و به‌‌خصوص تبلت‌های جداشدنی تا چند وقت دیگر ادامه داشته باشد.» 

بر اساس گزارش مقدماتی IDC، اپل در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بالغ‌بر ۱۲٫۷ میلیون دستگاه آیپد عرضه کرده و ۳۱٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. تعداد آیپدهای عرضه‌شده در فصل اول ۲۰۲۱ در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۰ با ۶۴٫۳ درصد رشد مواجه شد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب سامسونگ، لنوو، آمازون و هواوی قرار می‌گیرند.

شرکت

آمار عرضه در فصل اول ۲۰۲۱

سهم بازار در فصل اول ۲۰۲۱

آمار عرضه در فصل اول ۲۰۲۰

سهم بازار در فصل اول ۲۰۲۰

رشد سالانه

۱. اپل

۱۲٫۷ میلیون واحد

۳۱٫۷ درصد

۷٫۷ میلیون واحد

۳۰ درصد

۶۴٫۳ درصد

۲. سامسونگ

۸ میلیون واحد

۲۰ درصد

۵ میلیون واحد

۱۹٫۳ درصد

۶۰٫۸ درصد

۳. لنوو

۳٫۸ میلیون واحد

۹٫۴ درصد

۱٫۶ میلیون واحد

۶٫۱ درصد

۱۳۸٫۱ درصد

۴. آمازون

۳٫۵ میلیون واحد

۸٫۷ درصد

۱٫۴ میلیون واحد

۵٫۶ درصد

۱۴۳ درصد

۵. هواوی

۲٫۷ میلیون واحد

۶٫۸ درصد

۲٫۷ میلیون واحد

۱۰٫۴ درصد

۱٫۷ درصد

شرکت‌های دیگر

۹٫۳ میلیون واحد

۲۳٫۳ درصد

۷٫۳ میلیون واحد

۲۸٫۵ درصد

۲۶٫۵ درصد

مجموع

۳۹٫۹ میلیون واحد

۱۰۰ درصد

۲۵٫۷ میلیون واحد

۱۰۰ درصد

۵۵٫۲ درصد

هفته‌ی گذشته اپل در گزارش مالی جدیدش از کسب درآمد رکوردشکن ۸۹٫۶ میلیارد دلاری در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۱ خبر داد. این شرکت گزارش فروش جداگانه‌ی واحدهای تجاری خود را منتشر نمی‌کند؛ اما گفت آیپد با رشد سالانه‌ی ۷۹ درصدی مواجه شده و درآمد آن به ۷٫۸۱ میلیارد دلار رسیده است.

این آمار در حالی ثبت می‌شود که اپل به‌تازگی نسل جدید تبلت‌های سری آیپد پرو را معرفی کرده است. آیپد پرو 2021 که در ماه‌های آینده به بازار عرضه می‌شود، بهبودهای مناسبی (خصوصا در مدل ۱۲٫۹ اینچ) تجربه کرده است و انتظار می‌رود فروش خوبی برای آن ثبت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات