شیائومی به بازار تبلت‌های گیمینگ بازمی‌گردد

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی در حال ساخت سه تبلت گیمینگ اندرویدی است که از تراشه‌های سری ۸ اسنپدراگون کوالکام بهره‌مند خواهند بود.
تبلیغات

اگر نگاهی به بازار تبلت‌های گیمینگ اندرویدی موجود در سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، به محصولات دو شرکت سامسونگ و شیائومی برخواهیم خورد. درواقع، این دو شرکت بخش بزرگی از بازار تبلت‌های گیمینگ اندرویدی را ازآنِ خود کرده‌اند و با اینکه شرکت‌های دیگر نیز مانند لنوو در این بازار حضور دارند، بخش بسیاری از سهم بازار تبلت‌های گیمینگ را در دست دارند.

به‌گزارش وب‌سایت xda-developers، شیائومی به‌زودی تبلت‌های گیمینگش را با مشخصات سخت‌افزاری درخورتوجه راهی بازار خواهد کرد. این اطلاعات با جست‌وجو در میان کدهای موجود در رابط کاربری MIUI 12.5 به‌دست آمده است.

در کدها اشاره شده است که شیائومی حداقل روی سه تبلت گیمینگ کار می‌کند که به تراشه‌های سری ۸ اسنپدراگون کوالکام مجهز خواهند بود‌. برخورداری از این تراشه‌ها بدین‌معنی است که محصولات جدید شرکت چینی ازنظر سخت‌افزاری در میان تبلت‌های پرچم‌دار قرار خواهند گرفت. 

نام سه تبلت جدید شیائومی عبارت‌اند از: نابو و انوما و الیش. درحقیقت، این کدها به سیستم ناوبری مخفی‌شده در رابط کاربری MIUI اشاره می‌کردند که برای تبلت‌های گیمینگ جدید شیائومی توسعه داده شده است. با جست‌وجوی دقیق‌تر افشاگر این خبر در میان کدهای رابط کاربری MIUI مشخص می‌شود که شماره‌مدل‌های دو مدل انوما و الیش به‌ترتیب به K81 و K81A ختم می‌شود.

با بررسی شماره‌مدل‌ها می‌توان در‌حال‌حاضر چنین برداشت کرد که این دو تبلت مدل‌هایی متفاوت از یک محصول هستند؛ بااین‌حال، مشخص نیست میزان تفاوت تا چه خواهد بود. در‌حال‌حاضر، تنها می‌دانیم که مدل انوما از ویژگی تماس صوتی برخوردار است که این یعنی از شبکه LTE یا 5G پشتیبانی می‌کند.

شماره‌مدل تبلت سوم، یعنی نابو، به K82 ختم می‌شود و تقریبا می‌توان انتظار داشت که ازنظر سخت‌افزاری و ویژگی‌های دیگر با دو مدل انوما و الیش متفاوت باشد. انتظار می‌رود صفحه‌نمایش هر سه مدل از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باشد.

درباره ابعاد صفحه‌نمایش دو مدل انوما و الیش اطلاعات چندانی نداریم؛ اما طبق گزارش مذکور، مدل نابو از صفحه‌نمایشی ۱۰/۹۷ اینچی برخوردار خواهد بود. درباره‌ مدل تراشه نیز گفته می‌شود که نابو به تراشه‌ای از سری sm8150 کوالکام (اسنپدراگون ۸۵۵ یا ۸۵۵ پلاس یا ۸۶۰). دو مدل الیش و انوما نیز به تراشه‌ای از سری sm8250 کوالکام (اسنپدراگون ۸۶۵ یا ۸۶۵ پلاس یا ۸۷۰) مجهز خواهد بود‌. تراشه‌های ذکرشده از مدل‌های پرچم‌دار هستند که در سال‌های اخیر شرکت‌های سازنده گو‌شی‌های هوشمند و تبلت‌ها از آن‌ها استفاده کردند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره تبلت گیمینگ شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات