شیائومی در حال توسعه‌ی قابلیت افزایش رم در MIUI است

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی کد منبع MIUI 12 نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد قابلیت گسترش رم را به گوشی‌هایش اضافه کند. ویوو پیش‌تر چنین قابلیتی را در X60 پرو پلاس معرفی کرده بود.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند طی چند وقت اخیر مانور زیادی روی رم داده‌اند و شماری از آن‌ها به قابلیت‌های نوآورانه‌ای در این زمینه مجهز شده‌اند. مثلاً ویوو X60 پرو پلاس این امکان را به کاربر می‌دهد که از طریق تخصیص حافظه‌ی ذخیره‌سازی،‌ رم دستگاه را سه گیگابایت بیشتر کند. به‌ نظر می‌رسد شیائومی نیز روی قابلیت مشابهی کار می‌کند.

به گزارش GSMArena، افشاگری با بررسی کد منبع MIUI 12 متوجه نکته‌ی جالبی شده است. او می‌گوید شیائومی قابلیتی در کد منبع MIUI 12 قرارِ داده است که «گسترش حافظه» نام دارد. کارکرد این قابلیت مشابه آن‌ چیزی است که ویوو X60 پرو پلاس انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که در گوشی‌های شیائومی امکان افزایش صرفا یک گیگابایت رم وجود دارد. البته برای فعال‌سازی گزینه‌ی مربوط به قابلیت گسترش حافظه، باید کارهایی در گوشی انجام بدهید.

امیدواریم قابلیت گسترش حافظه در انحصار گوشی‌های رده‌بالای شیائومی نباشد؛ چون افزایش ظرفیت رم بیشتر به درد گوشی‌های قدیمی که رم کمی دارند می‌خورد. ایده‌ی اصلی گسترش حافظه، بهبود قابلیت مولتی‌تسکینگ و باز نگه‌ داشتن تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات