عملکرد بهتر سرفیس گو 2 نسبت‌به سرفیس پرو ایکس در گیک بنچ

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در فاصله‌ی چند روز پس از رونمایی رسمی سرفیس گو ۲ مایکروسافت، به‌تازگی بنچمارک گیک‌بنچ‌ منتسب‌به این تبلت در فضای وب رؤیت شده است.
تبلیغات

مایکروسافت چند روز پیش در اقدامی غیرمنتظره از جدیدترین محصولات خانواده‌ی سرفیس رونمایی کرد. سرفیس گو ۲ (Microsoft Surface Go 2) یکی از این محصولات بود که سخت‌افزار مناسبی دارد و برخی بهبودها نسبت‌به نسل گذشته به‌خود دیده است. مایکروسافت در بهترین کانفیگ تبلت سرفیس گو ۲ از پردازنده‌ ارتقاءیافته‌ی نسل هشتمی Core M3 استفاده کرده است که طبق ادعای این شرکت، عملکرد پردازشی بسیار بهتری نسبت‌به نسل گذشته دارد.

روز گذشته نخستین نتایج سرفیس گو ۲ در بنچمارک‌ گیک‌بنچ منتشر شد تا بتوانیم با قدرت پردازشی این تبلت آشنا شویم. نگاهی خلاصه‌وار به آمار نشان می‌دهد که سرفیس گو ۲ توانسته است مطابق وعده‌های مایکروسافت، عملکردی مناسب از خود برجای بگذارد. در ادامه می‌توانید شاهد اسکرین‌شاتی از نتایج سرفیس گو ۲ در بنچمارک گیک‌بنچ باشید:

برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

نتایج گیک‌بنچ نشان می‌دهند پردازنده‌ی Intel Core m3-8100Y به‌کاررفته در سرفیس گو ۲ که فرکانس پردازشی ۱/۱ گیگاهرتز دارد توانسته است در بخش عملکرد تک هسته‌ای امتیاز ۳٬۹۸۹ و در بخش عملکرد چند هسته‌ای امتیاز ۶٬۷۷۳ را کسب کند. ناگفته نماند مدل اولیه‌ی این محصول یعنی سرفیس گو با پردازنده‌ی ۱/۶ گیگاهرتزی Intel Pentium 4415Y توانسته بود در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۲٬۰۲۰ و ۴٬۰۰۴ را کسب کند. این اعداد به‌خوبی نشان می‌دهند که سرفیس گو ۲ نسبت‌به نسل اول پیشرفتی درخورتوجه به‌خود دیده است.

بالا رفتن امتیاز سرفیس گو ۲ تا حد زیادی به این موضوع برمی‌گردد که پردازنده‌ی ۱/۱ گیگاهرتزی این تبلت مایکروسافت می‌تواند درمواقع نیاز فرکانس پردازشی حداکثر ۳/۴ گیگاهرتز را ارائه دهد؛ درحالی که فرکانس پردازشی پردازنده‌ی سرفیس گو نسل اول تغییر پیدا نمی‌کند و همیشه روی ۱/۶ گیگاهرتز باقی می‌ماند. در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای، امتیاز ۳٬۹۸۹ سرفیس گو ۲ بیشتر از امتیاز ۳٬۴۱۷ است که سرفیس پرو ایکس توانسته با پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx کوالکام کسب کند.

ممکن است دو عدد یادشده در نگاه اول تفاوت چشم‌گیری نداشته باشند، اما این اختلاف نشان می‌دهد عملکرد پردازشی سرفیس گو ۲ نسبت‌به سرفیس پرو ایکس به‌میزان درخورتوجهی بهتر است. با همه‌ی این‌ها نباید فراموش کنید که سرفیس پرو ایکس در بخش عملکرد چند هسته‌ای امتیاز ۱۰٬۹۶۶ را کسب کرده که بسیار بیشتر از امتیاز سرفیس گو ۲ در بخش چند هسته‌ای است. 

سرفیس گو ۲ همچون نسل اول دارای بدنه‌ای باریک و وزن کم است و از همان طراحی بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش این تبلت نسبت‌به سرفیس گو ۱ اندکی بزرگ‌تر است و اندازه‌ی آن به ۱۰/۵ اینچ می‌رسد. این صفحه‌نمایش که با نام تجاری پیکسل‌سنس (PixelSense) از آن یاد می‌شود، در هر اینچ تراکم ۲۲۰ پیکسل را دارد. به‌لطف پردازنده‌ی نسل هشتمی سری Core M اینتل، سرفیس گو ۲ طبق ادعای مایکروسافت در مقایسه‌با نسل قبل به‌میزان ۶۴ درصد عملکرد پردازشی بهتری ارائه می‌دهد. افزون بر این موارد سرفیس گو ۲ دارای باتری بهبودیافته است و با یک بار شارژ تا حداکثر ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. 

سرفیس گو ۲ همچنین دارای میکروفون دوگانه‌ی ویژه‌ی مایکروسافت است که این شرکت از آن با نام تجاری Studio Mics یاد می‌کند. این میکروفون دوگانه تجربه‌ی صوتی تبلت را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد؛ به‌خصوص برای کاربران امروزی که به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا در خانه قرنطینه شده‌اند و ممکن است ساعاتی طولانی به برگزاری تماس ویدئویی بپردازند. سرفیس گو ۲ همچنین به‌لطف داشتن دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی می‌تواند کیفیت قابل‌قبولی برای تماس‌های ویدئویی ارائه دهد. در بین لوازم جانبی این تبلت قابی ویژه با نام Type Cover به‌چشم می‌خورد که تجربه‌ی تایپ کردن را بهبود می‌بخشد. سرفیس گو ۲ قرار است از فردا با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد عملکرد سرفیس گو ۲ در گیک‌بنچ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات