رندرهای جدیدی از مدل‌های جدید آیپد پرو منتشر شد

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
رندرهای جدید منتشرشده از مدل‌های جدید آیپد پرو، استفاده از دوربین سه‌گانه به سبک آیفون در این محصولات را وعده می‌دهند.
تبلیغات

اپل امسال آیپدهای پرو خود را به‌روزرسانی نکرده است و این موضوع باتوجه گستردگی به‌روزرسانی اخیر برای این محصول، چندان هم تعجب‌آور نیست. نسل اول از تبلت آیپد پرو ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و نسل دوم نیز بیش از یک سال پس از آن، طی رویداد WWDC 2017 معرفی شد. در سال ۲۰۱۸ نیز آخرین و جدیدترین نسل از مدل‌های این تبلت اپل رونمایی شدند. حال نیز به‌نظر می‌رسد مدل‌های جدیدی از آیپد پرو در راه بوده و در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد.

شایعه شده است که کوپرتینونشین‌ها در حال کار روی مدل‌های به‌روز‌شده‌ای از آیپد پرو در اندازه‌های ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی هستند که دوربین‌های سه‌گانه‌ای به سبک گوشی آیفون خواهند داشت. تصویر گرافیکی مربوط به این ادعا از آیپدهای جدید توسط وب‌سایت حوزه‌ی فناوری، iGeeksblog و حساب کاربری OnLeaks در توییتر منتشر شده است.

new ipad pros

گفته می‌شود مدل‌های جدید آیپد پرو دارای ابعادی مشابه با مدل‌های سال ۲۰۱۸ خواهند بود. براساس رندرهای منتشرشده، طراحی این محصولات به‌جز دوربین سه‌گانه در مدل‌های جدید آیپد پرو، تقریبا یکسان خواهد بود.

البته شایعات دیگری وجود داشت که ادعا می‌کرد اپل در سال ۲۰۱۹ از مدل‌های جدید آیپد پرو رونمایی خواهد کرد؛ اما این ادعاها هیچ‌وقت رنگ واقعیت را به خود نگرفتند. حالا نیز تحلیل‌گر مورد اعتماد در حوزه‌ی اپل، مینگ چی کو اطلاعاتی را منتشر کرده که بر مبنای آن، اپل قصد دارد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ آیپد پروهای خود را به‌روزرسانی کند. پیش‌تر نیز تصاویر ساختگی منتشر شده بود که گفته می‌شد مربوط به مدل‌های جدید آیپد پرو است. مدل‌های یادشده نیز آیپد پروهای جدید را با دوربین سه‌گانه نشان می‌دادند، اما طراحان رندرهای مذکور در بخش دوربین چندان دقت عمل به خرج نداده بودند.

new ipad pros

به‌صورت بالقوه‌ای امکان دارد مدل‌های جدید آیپد پرو، دارای سیستم دوربین ToF یا time-of-flight (زمان پرواز) باشند. همچنین شایعه شده است آیفون‌های سال ۲۰۲۰ نیز دارای دوربین ToF‌ خواهند بود. دوربین‌های نوع ToF از اشعه‌ی لیزر برای تعیین فاصله بین اشیاء به‌منظور ایجاد یک تصویر سه‌بعدی از محیط اطراف استفاده می‌کنند. این نوع فناوری می‌تواند درک عمق دقیق‌تری را ایجاد کرده، قابلیت‌های واقعیت افزوده را بهبود بخشیده و احتمالا عکس‌هایی با اطلاعات بیشتر و پیشرفته‌تری در رابطه با عمق محیط ایجاد کند.

همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد، گزارش‌ها نشان می‌دهد آیپد پروهای جدید در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند و دارای دوربین‌های ToF خواهند بود. نکته‌ی مبهم شایعات مذکور این است که اگر اپل واقعا بخواهد ویژگی ToF را در مدل‌های جدید آیپد پرو به‌کار گیرد، ابتدا این ویژگی را به گوشی‌های هوشمند آیفون اضافه می‌کند. با این حال اگر به‌کارگیری ToF در آیپد پروهای جدید مقدور نباشد، باز هم امکان به‌کارگیری دوربین سه‌گانه‌ای که پیش‌تر در آیفون ۱۱ پرو و آیفون پرو مکس شاهد بودیم، وجود دارد. این دوربین سه‌گانه دارای یک لنز تله‌فتو، لنز زاویه‌ی دید عریض و لنز دیگری از نوع زاویه‌ی دید فوق عریض است.

new ipad pros

حدود یک ماه پیش نیز اخباری منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل احتمالا قصد دارد آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را با نمایشگر نوع mini-LED روانه‌ی بازار کند. بنابراین مشخص نیست که اپل دو نوع آیپد پرو را که شامل نوع ۱۱ اینچی نیز است، در بازه‌ی زمانی اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی کند. طبق اظهارات حساب کاربری OnLeaks، در رندرهای منتشرشده، پنل پشتی مدل‌های آیپد پرو هم از جنس آلومینیوم و هم شیشه‌ای در نظر گرفته شده؛ در اصل به‌دلیل عدم وجود اطلاعات کافی، هر دو گزینه به تصویر کشیده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات