آیپد 12/9 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی اواخر ۲۰۲۰ با فناوری mini-LED به بازار عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام مینگ چی‌کو، آیپد ۱۲/۹ اینچی و مک‌بوک‌ پرو ۱۶ اینچی اپل با بهره‌مندی از نمایشگر mini-LED اواخر ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

مینگ چی‌کو، کارشناس مسائل مربوط به اپل، در یادداشتی اطلاعاتی از برنامه‌ی زمانی کوپرتینویی‌ها برای عرضه‌ی محصولاتش با فناوری mini-LED اعلام کرد که باید منتظر تبلت اپل آیپد ۱۲/۹ اینچی و لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با بهره‌مندی از فناوری mini-LED تا اواخر سال میلادی آینده باشیم.

پیش‌بینی مینگ چی‌کو حاکی از آن است که به‌مرور زمان، بین ۴ تا ۶ محصول اپل از فناوری نمایشگر mini-LED بهره خواهند برد. ظاهرا نخستین دستگاهی که با نمایشگر mini-LED و پردازنده‌ی قدرتمند A14X به بازار عرضه می‌شود، تبلت آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی است که احتمالا فصل سوم ۲۰۲۰ دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. 

آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

مینگ چی‌کو معتقد است محصول بعدی با نمایشگر mini-LED، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی خواهد بود که فصل چهارم ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود. پیش‌تر نیز، وی اعلام کرده بود تبلت و لپ‌ تاپ اپل اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ با نمایشگر mini-LED معرفی می‌شوند.

باتوجه‌به اینکه نمایشگر با فناوری mini-LED طیف رنگ گسترده (Wide Color Gamut) و نسبت کنتراست درخورتوجه و تاریکی موضعی (localized dimming) ارائه می‌دهد، اپل به استفاده از این نمایشگرها برای محصولات خودش علاقه‌مند است. به‌علاوه‌، نمایشگرهای mini-LED باعث می‌شود پنل دستگاه باریک‌تر شود و مصرف انرژی کمتری داشته باشد و برخلاف نمایشگرهای OLED، کمتر دچار سوختگی پیکسل می‌شوند. 

ناگفته نماند هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی نخستین آیپد پرو با نمایشگر mini LED باقی مانده است و درواقع، هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی درباره‌ی جدول برنامه‌ی زمانی اپل برای تولید آیپد سال ۲۰۲۰ اظهارنظر قطعی کرد. پیش‌تر گفته شده بود کوپرتینونشین‌ها اوایل ۲۰۲۰ آیپد پرو جدیدی معرفی می‌‌کنند. پس، این امکان وجود دارد اپل برای سال آینده دو مدل جدید از آیپد پرو به بازار عرضه کند که احتمالا یکی از آن‌ها آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی با نمایشگر جدید خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات