اپل از آیپد پرو جدید با درگاه مغناطیسی و قلم جدید رونمایی می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل قصد دارد در رویداد بعدی خود از قلم جدید Pencil 2 برای آیپد پرو جدید رونمایی کند. آیپد پرو جدید قرار است با درگاه مغناطیسی جدیدی معرفی شود.
تبلیغات

با توجه به خبرهای متعددی که در مورد نسل بعدی آیپد پرو اپل منتشر شده است، بی‌شک کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه‌‌ی نسل بعدی آیپد پرو هستند تا آن را زودتر به بازار معرفی کنند. 

براساس گزارش‌های متعددی که در مورد تبلت‌های سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است، انتظار می‌رود که طراحی تبلت‌های جدید به‌سمت طراحی بدون دکمه‌ی Touch ID هوم، نمایشگر بدون حاشیه و امکان بهره‌مندی از ویژگی تایید هویت فیس‌آیدی پیش رود. تاکنون خبرهای متعددی از طریق وب‌سایت 9to5Mac در مورد برخی ویژگی‌های آیپد پرو جدید اپل منتشر شده است. انتظار می‌رود آیپد پرو جدید اپل اواخر ماه جاری میلادی به‌صورت رسمی معرفی شود.

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

یکی از جالب‌ توجه‌ترین جزئیاتی که در مورد آیپد پرو جدید اپل منتشر شده، بازطراحی قلم جدیدی برای آیپد پرو است. قلم جدید بر خلاف مدل قبلی که به‌راحتی از طریق پورت لایتنینگ به آیپد متصل می‌شد، از فناوری اتصال بی‌سیم مشابه AirPod و HomePod بهره می‌برد. گزارش جدید منتشرشده در مورد قلم استایلوس Apple، جزئیات دقیقی در مورد مشخصات آن ارائه نمی‌دهد. ولی در گزارش جدید تنها به این موضوع اشاره شده است که آیپد پرو جدید اپل مجهز به درگاه مغناطیسی جدیدی است که برخی لوازم جانبی می‌توانند از طریق این درگاه مغناطیسی به آپید پرو متصل شوند. پیشتر تصاویری از نوک قلم که طراحی شبیه به قرص داشت، منتشر شده بود. همچنین پیشتر نیز گفته شده بود که نسل جدید آیپد پرو با پشتیبانی از درگاه ارتباطی مغناطیسی معرفی می‌شود و در آن خبر نیز به درگاه مغناطیسی یا Magnetic Connector اشاره شده بود. ابتدا تصور می‌شد که این درگاه در قسمت پایین آیپد پرو و در محل قرارگیری درگاه لایتنینگ قرار خواهد گرفت، ولی گزارش‌های اخبر به موضوع دیگری اشاره کرد. پیشتر گفته شد که آیپد پرو 2018 به‌جای اتصال لایتنینگ از USB-C بهره می‌برد

پیش از این، مدل‌های آیپد پرو دارای درگاه هوشمند (Smart Connector) بودند که می‌تواند هم برای انتقال دیتا و هم انتقال پاور و یا حتی اتصال به کیبورد مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به پیشینه‌ی اپل در معرفی محصولات جانبی و همچنین پیشینه‌ی طراحی iPad اپل، انتظار می‌رود که کوپرتینونشین‌ها از  کانکتور مغناطیسی برای اتصال کیبورد و همچنین قلم هوشمند جدید استفاده کنند.

براساس گزارش وب‌سایت 9to5Mac، انتظار می‌رود که آیپد پرو جدید اپل از طریق پورت USB-C از خروجی ویدئو 4K پشتیبانی کند. اپل اعلام کرده است که برای کنترل رزولوشن، HDR، شفافیت و سایر تنظیمات نمایشگرهای خارجی، پنل تنظیمات جدیدی اضافه خواهد کرد. علاوه‌بر این، نمایشگر داخلی آیپد پرو فاقد بریدگی بالای نمایشگر خواهد بود. درعوض، حاشیه‌های آن به‌قدری ضخامت دارند که سیستم دوربین TrueDepth را در خود جای می‌دهند. همانطور که انتظار می‌رود، فیس‌آیدی در هر دو حالت افقی و عمودی قرارگیری آیپد پرو و البته نه‌به‌صورت وارونه کار می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که هر مدل وای‌فای و LTE در هر دو سایز به بازار عرضه شوند.

همانطور که پیشتر گفته شد، انتظار می‌رود که اپل در رویداد ماه اکتبر (‌مهرماه)‌ آیپد پرو جدید با به‌همراه لوازم جانبی جدید و مک‌های جدید رونمایی کند. شایعه‌ها و خبرهای غیررسمی که در مورد گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ منتشر شد تقریبا صحت داشتند. تنها شاهد تغییراتی در برخی جزئیات در مورد لوازم جانبی بودیم. باید ببینیم آیا خبرهای غیررسمی منتشرشده در مورد آیپد پرو نیز صحت دارند یا خیر. باید دید رویداد اکتبر اپل چه زمانی برگزار می‌شود و چه انتظاری از آن داریم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات