اپل در سه ماهه دوم امسال ۶۸ درصد بازار تبلت را قبضه کرده است

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌ها مجموعه‌ی تبلت‌های اندرویدی توانسته‌اند تنها ۲۹.۳ درصد از بازار تبلت را در اختیار داشته باشند.
تبلیغات

بنا به اطلاعات جدید از شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، آیپد اپل نظاره‌گر رشد سهم خود در بازار تبلت نسبت به سال گذشته بوده است.

طی سه ماهه دوم ۲۰۱۲، ۲۵ میلیون تبلت در سراسر جهان توزیع شده است. اپل از این تعداد روی ۱۷ میلیون واحد حساب کرده که خیال این کمپانی را از بابت سهم ۶۸.۳ درصدی در بازار تبلت راحت می‌کند. بنا به این گزارش دستگاه‌های اندرویدی جمعا ۷.۳ میلیون واحد فروش داشته‌اند و ۲۹.۳ درصد از بازار را تصاحب نموده‌اند.

مدیر اجرایی Strategy Analytics، نیل ماوستون امروز طی بیانیه‌ای گفت:

با وجود انتظارات بالایی که از کمپانی‌هایی چون آمازون، سامسونگ، ایسر و اسوس می‌رود، اما انجمن اندروید هنوز کار زیادی برای پایان دادن به سلطه بی چون و چرای اپل در پیش دارد.طراحی سخت‌افزاری نه چندان منحصر به فرد، تولید کمتر مدل‌های با اتصال همراه (3G یا 4G)، و تعداد نسبتا کم سرویس‌های بهینه شده برای تبلت از مهم‌ترین عوامل عملکرد نابسامان اندروید تا کنون بوده است.

اندروید همچنان روند ثابتی داشته است. در سه ماهه دوم ۲۰۱۱ تبلت‌های مجهز به اندروید توانسته بودند تا ۲۹.۳ درصد از بازار تبلت را از آن خود کنند. در حالی که اپل سال گذشته ۶۲ درصد از سهم بازار تبلت را در دست داشت.

احتمالا تغییراتی که این آمار و ارقام در سه ماهه سوم خواهند داشت، جالب خواهد بود. نکسوس ۷ گوگل فروش بسیار خوبی داشته و هم اکنون کل موجودی مدل ۱۶ گیگابایتی آن به فروش رسیده است. گوگل هنوز چیزی درباره این که چه زمانی دوباره مدل ۱۶ گیگابایتی نکسوس ۷ را در انبار خود موجود خواهد کرد نگفته است.

با این حال کار نکسوس ۷ برای رقابت با آیپد اپل بسیار سخت خواهد بود. اپل دیروز اعلام کرد که ۱۷ میلیون آیپد را در سه ماهه دوم امسال به فروش رسانده که این رکوردی جدید است و نسبت به همان بازه زمانی در سال گذشته رشدی ۸۴ درصدی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات