مایکرون از SSD هشت ترابایتی رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ssd جدید با فناوری airjet mini
مایکرون SSDهایی تولید کرده است که قابلیت خنک شدن دارند.
تبلیغات

مایکرون در نمایشگاه CES 2024 از نسل جدید SSDهای خود رونمایی کرد که متفاوت از سایر مدل‌ها هستند. مدل مفهومی اس‌اس‌دی Crucial T700 8TB چهار SSD جداگانه T700 با ظرفیت ۲ ترابایتی را روی یک کارت AIC استاندارد قرار داده است که توسط فناوری AirJet Mini خنک می‌شوند.

T700 هشت ترابایتی برای سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب تا ۴۵ گیگابایت‌برثانیه و ۴۲ گیگابایت‌برثانیه برنامه‌ریزی شده است و مایکرون چنین سرعتی را در نمایشگاه و در حضور کاربران به نمایش گذاشت.

ssd جدید با فناوری airjet mini

همه‌ی ما می‌دانیم که گرما همیشه دشمن اصلی SDDها بوده، آن هم زمانی که ۴ اس‌اس‌دی پرسرعت کنار هم قرار می‌گیرند؛ بنابراین درایوهای T700 با خنک‌کننده‌های حجیم و فعال AirJet Mini، در دماهای متعادل و مناسبی که برای آن‌ها تعریف شده است کار خواهند کرد.

AirJet Mini یک راه حل ابتکاری خنک کننده فعال حالت جامد است که می‌تواند تا ۵٫۲۵ وات گرما را با حداقل سطح نویز ۲۱ دسی‌بل دفع کند. طبق گفته فورس سیستم (طراح سیستم خنک‌کننده)، AirJet Mini تنها ۱ وات انرژی مصرف می‌کند که آن را به راه‌حلی عالی برای دستگاه‌های جمع‌وجور مانند لپ‌تاپ، SSD یا مینی رایانه‌های شخصی تبدیل کرده است.

ssd جدید با فناوری airjet mini

مدل مفهومی مایکرون می‌تواند برای سیستم‌هایی که از پورت‌های M.2 کافی برای نصب SSD برخوردار نیستند کاربردی باشد. البته این تنها مزیت T700 8TB نیست و خنک‌سازی بدون فن‌های پر سروصدا نیز می‌تواند ارزش خرید مدل یادشده را افزایش دهد.

البته مایکرون هنوز حرفی از قیمت SSD جدید خود نزده و شاید اصلاً آن را در بازار عرضه نکند؛ درست مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی دیگر؛ اما رسیدن به چنین تکنولوژی قطعاً آینده SSDها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات