افشاگر یوفو: فرازمینی‌ها وجود دارند؛ اما دولت آمریکا شواهد آن‌ها را پنهان کرده است

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نمایش فضاپیمای غیرزمینی سقوط‌کرده و اجساد بیگانگان در موزه
در تازه‌ترین جلسه استماع کنگره، شاهدان نظامی ادعا کردند که دولت آمریکا اجساد فرازمینی را بازیابی کرده و به‌دنبال مهندسی معکوس فناوری بیگانه بوده است.
تبلیغات

یوفوها، بشقاب پرنده‌ها یا آن‌گونه که اکنون محافل رسمی، پدیده‌های ناهنجار ناشناخته (UAP) می‌نامند، در سال‌های اخیر به‌دلیل شهادت شاهدان معتبر، تحت نظارت جدی دولت آمریکا قرار گرفته‌اند. کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور امنیت ملی در مرزها و امور خارجه به‌منظور شفاف‌سازی در مورد آنچه برخی تصور می‌کنند تهدید فوری علیه امنیت ملی از سوی یوفوها است، روز چهارشنبه جلسه استماعی با عنوان «پدیده‌های ناهنجار ناشناخته: پیامدها بر امنیت ملی، امنیت عمومی و شفافیت دولتی» برگزار کرد.

به‌گزارش اسپیس‌دات‌کام، سه شاهد مهم در جلسه‌ی روز گذشته شهادت دادند: رایان گریوز و دیوید فریور، دو هوانورد سابق نیروی دریایی ایالات متحده که برخوردهای معروف با اجسام ناشناخته در حریم هوایی نظامی را گزارش دادند و دیوید گراش، کهنه‌سرباز باسابقه‌ی ارتش ایالات متحده و افسر سابق اطلاعاتی پنتاگون.

گلن گروتمن، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت ویسکانسین در سخنان خود در آغاز جلسه، گفت «ما باید از وزارت دفاع تقاضای شفافیت کنیم.» وی افزود: «کنگره تایید می‌کند که موضوع پدیده‌های ناهنجار ناشناخته چندوجهی است و به رویکردی دقیق و مبتنی بر داده نیاز دارد.» تیم برشت، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تنسی، پا را به‌مراتب فراتر گذاشت و گفت: «ما باید به کارکنان پنتاگون بگوییم که آن‌ها برای ما کار می‌کنند. ما برای این دولت کار نمی‌کنیم و نکته دقیقا همین است. مسئله در مورد شفافیت دولتی است. ما نمی‌توانیم به دولتی که به مردمش اعتماد ندارد، اعتماد کنیم.»

رایان گریوز و دیوید گروش و دیوید فریور درحال شهادت در مجلس نمایندگان
از چپ به راست: رایان گریوز، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی‌ها برای حریم هوایی امن، دیوید گراش، افسر سابق اداره شناسایی ملی و دیوید فریور، فرمانده بازنشسته نیروی دریایی.

جرد ماسکوویتز، نماینده دموکرات از ایالت فلوریدا با تکرار بیانات یادشده در سخنان خود در آغاز جلسه اظهار داشت که «مردم آمریکا حق دارند در مورد فناوری‌هایی با منشا ناشناخته، هوش غیرانسانی و پدیده‌های توضیح‌ناپذیر اطلاعات به‌دست آورند.» وی با اشاره به این نکته که چگونه فناوری هلی‌کوپتر رادارگریز تا پیش از به‌کارگیری آن در عملیات یورش به سکونتگاه اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱، برای عموم شناخته‌شده نبود، افزود هرگونه افشای اطلاعات محرمانه باید با دقت انجام شود. ماسکوویتز گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که از [اطلاعات محرمانه] به‌عنوان سپری برای بی‌خبر نگه‌داشتن مردم از حقایق اساسی استفاده شود.»

«هنگام بازیابی یوفوهای ساقط‌شده، مواد زیستی به همراه برخی از آن‌ها بازیابی شد»

گراش در قسمت شهادت شاهدان که پس از اظهارات افتتاحیه آغاز شد، ادعا کرد که از وجود «برنامه چنددهه‌ای بازیابی و مهندسی معکوس یوفوهای ساقط‌شده» اطلاع دارد و ممنوعیت در دسترسی به جزئیات برنامه، او را وادار کرد تا در این مورد دست به طرح شکایت افشاگرانه بزند. گراش که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به‌عنوان عضوی از کارگروه موقت پنتاگون در زمینه یوفو خدمت کرد، به کمیته فرعی مجلس گفت شکایت افشاگرانه‌اش مبتنی بر اطلاعاتی است که از سوی افراد دارای سابقه‌ی طولانی مشروعیت و خدمات به آمریکا، به وی داده شده است. او افزود: «بسیاری از این افراد شواهد قانع‌کننده‌ای را در قالب تصاویر، اسناد رسمی و شهادت‌های شفاهی محرمانه دراختیار من و بسیاری از همکاران مختلفم قرار داده‌اند.»

ماسکوویتز از گراش پرسید آیا این مقام سابق جامعه اطلاعاتی از «برنامه‌ها در مورد فناوری‌های پیشرفته‌ی غیرمحرمانه» اطلاعی دارد یا خیر. گراش در پاسخ گفت این برنامه‌ها وجود دارند و خارج از نظارت کنگره هستند. وقتی از گراش پرسیده شد که آیا از تصاویر مکان‌های سقوط هواگردهای دارای منشا ناشناخته آگاه است یا خیر، او گفت نمی‌تواند در محیط عمومی و غیرمحرمانه به این سوال پاسخ دهد.

ویرجینیا فاکس، نماینده جمهوری‌خواه از کارولینای شمالی با اشاره به ادعاهای گراش مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده «سفینه‌های فضایی غیرانسانی» را دراختیار دارد، از وی پرسید آیا اظهارات قبلی شان کرک پاتریک، رئیس واحد حل‌وفصل ناهنجاری‌های همه‌جانبه در پنتاگون (AARO) در مورد اینکه دولت آمریکا هیچ شواهدی از هوش غیرانسانی دراختیار ندارد، درست است یا خیر. گراش در پاسخ گفت: «این ادعا دقیق نیست.»

برشت از گراش پرسید آیا «تابه‌حال یک کارزار فعالانه‌ی دروغ‌پراکنی دولتی برای انکار وجود پدیده‌های هوایی ناشناس درجریان بوده است یا خیر.» گراش تایید کرد که چنین کارزاری واقعا وجود داشته است؛ اما افزود نمی‌تواند فراتر از آنچه قبلا به‌طور عمومی اعلام کرده، اطلاعات دیگری بیان کند.

اریک برلیسون، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت میزوری نیز گراش را در مورد برخی اظهاراتش تحت فشار قرار داد. او پرسید «شما گفته‌اید که ایالات متحده فضاپیماهای سالم را دراختیار دارد. گفتید دولت اجساد بیگانه یا گونه‌های بیگانه را دراختیار دارد. آیا این فضاپیماها را دیده‌اید؟ آیا هیچ یک از اجساد را دیده‌اید؟»

گراش در پاسخ گفت: «این چیزی نیست که من خود شاهد آن بوده باشم.» بااین‌حال وی به پرسش بعدی قاطعانه پاسخ داد و گفت هنگام بازیابی یوفوهای ساقط‌شده، «مواد زیستی به همراه برخی از آن‌ها بازیابی شد.» وقتی نانسی میس، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی از گراش پرسید آیا منظورش از «مواد زیستی» انسانی یا غیرانسانی بود، گراش گفت: «غیرانسانی و این ارزیابی افراد مطلع از برنامه بود که با آن‌ها صحبت کردم.»

گراش در پاسخ به پرسش بعدی برشت، افزود که از «برنامه‌های مهندسی معکوس برای فضاپیماهای غیرزمینی» آگاه است.

گریوز در شهادت خود به کمیته گفت یوفوها به‌شدت در حریم هوایی آمریکا نادیده گرفته شده‌اند. او افزود: «مشاهدات یوفو نادر یا منفرد نیستند، بلکه عادی‌اند. خدمه‌ی هواپیماهای نظامی و خلبانان تجاری (ناظران آموزش‌دیده که زندگیشان به شناسایی دقیق بستگی دارد)، اغلب شاهد این پدیده هستند.» گریوز توضیح داد که چگونه هوانوردان نیروی دریایی که در ساحل شرقی ایالات متحده فعالیت می‌کردند، شاهد اجسامی بودند که ظاهرا در برابر طوفان‌های شدید دریایی ثابت می‌ماندند و ناگهان به سرعت مافوق‌صوت می‌رسیدند.

گریوز افزود او و همکارانش که تجربه‌ی برخوردهای مشابه داشتند، با وجود ماهیت خارق‌العاده‌ی مشاهدات و نزدیکی آن‌ها به حریم هوایی ارتش آمریکا، از گذشته در مورد گزارش آن‌ها مردد بوده‌اند. گریوز به کمیته گفت: «نگرش منفی به یوفو واقعی و قدرتمند است و امنیت ملی را به چالش می‌کشد. این امر خلبانان تجاری را که از عواقب حرفه‌ای می‌ترسند، ساکت و شاهدان را دلسرد می‌کند. این نگرش منفی با تلاش‌های اخیر دولت برای زیر سوال‌بردن اعتبار شهادت شاهدان عینی تشدید می‌شود.»

«جسم آب‌نباتی‌شکل که در سال ۲۰۰۴ با آن مواجه شدیم، بسیار برتر از هر چیزی بود که در آن زمان داشتیم»

فریور که سابقه‌ی خلبانی جنگنده اف ۱۸ را دارد، درخلال شهادت خود به کمیته گفت وقتی صحبت از «پردازش یا کار روی فضاپیماهایی که باور دارد منشا غیرزمینی دارند، به‌میان می‌آید،» نگران فقدان نظارت دولتی است.

فریور گفت: «مایلم بگویم جسم آب‌نباتی‌شکل که در سال ۲۰۰۴ با آن مواجه شدیم، بسیار برتر از هر چیزی بود که در آن زمان داشتیم، امروز داریم یا به دنبال ساختش در ۱۰ سال آینده هستیم. اگر ما واقعا برنامه‌هایی داریم که دارای این فناوری هستند، خوب است که از سوی افرادی که شهروندان این کشور بزرگ به‌عنوان نماینده انتخاب کرده‌اند، تحت نظارت قرار گیرند.»

فریور در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا یوفو یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی ایالات متحده است یا خیر، قاطعانه پاسخ مثبت داد. همچنین وقتی از گراش پرسیده شد که آیا با احتمال «ظرفیت چندبعدی» و «اصل هولوگرافیک» و امکان‌پذیری انتقال موجودات فرازمینی از فضای دارای ابعاد بالاتر به ابعاد پایین‌تر آشنا است یا خیر، وی گفت این ایده‌ها صرفا فرضی هستند.

جیمی راسکین و تیم برشت و الکساندریا اوکاسیو کورتز
از چپ به راست: جیمی راسکین، تیم برشت و الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نمایندگان مجلس آمریکا.

درطول جلسه استماع، هر سه شاهد اظهار داشتند که ممکن است یوفوها به توانایی‌های هسته‌ای آمریکا، آزمایش آسیب‌پذیری در سامانه‌های دفاع هوایی ایالات متحده یا انجام عملیات شناسایی در حریم هوایی آمریکا علاقه داشته باشند.

نمایندگان در سخنان پایانی تاکید کردند که هدف اصلی از بحث در مورد یوفو، بیش از آنکه یافتن شواهد از فضاپیماهای بیگانه باشد، درخواست پاسخگویی و شفافیت از دولت ایالات متحده است. رابرت گارسیا، نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا بر لزوم استفاده از علم برای یافتن پاسخ در مورد معمای یوفو تاکید کرد. وی افزود: «شفافیت سنگ بنای حکومت است. ما در کهکشانی وسیع زندگی می‌کنیم و با پرسش‌های بی‌پاسخ فراوانی روبه‌رو هستیم.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات