با نوکیا، از زمین تا ماه!

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوشی نوکیا در ماه با پس زمینه زمین و فضای تاریک
نوکیا در بیانیه‌ای می‌گوید با همکاری ناسا، اسپیس ایکس و چند شرکت دیگر قصد دارد امسال اینترنت 4G در ماه راه‌اندازی کند.
تبلیغات

یکی از مدیران نوکیا تأیید کرده است که این شرکت برای راه‌اندازی اینترنت 4G در ماه آماده می‌شود و احتمالاً این هدف را قبل از پایان سال جاری میلادی عملی می‌کند. آمریکا در سال ۱۹۶۹ انسان را به ماه فرستاد و اکنون در سال ۲۰۲۳ زمانش رسیده که شرکتی فنلاندی دسترسی به اینترنت را در قمر زمین امکان‌پذیر کند.

نوکیا برنامه‌ی راه‌اندازی اینترنت در ماه را در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد، زمانی که توسط ناسا به‌عنوان یکی از مسئولان پروژه‌ی اینترنت ماه انتخاب شد. پس از چند سال، به‌نظر می‌رسد که نوکیا توانسته است پروژه را مطابق انتظار پیش ببرد.

بر اساس گزارش Review Geek، پروژه‌ی اینترنت 4G ماه به‌صورت مشترک توسط نوکیا، ناسا، اسپیس ایکس و چند شرکت دیگر انجام می‌گیرد. مأموریت پرتاب تجهیزات اینترنت 4G به ماه در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) انجام خواهد شد. این تجهیزات قرار است توسط موشک فالکون ۹ اسپیس‌ ایکس به ماه پرتاب شوند.

نوکیا و ودافون پوشش LTE را به کره ماه می‌برند
نوکیا و ودافون پوشش LTE را به کره ماه می‌برند
مطالعه '2

پس از تکمیل پروژه، سفینه‌ی ماه‌نشین Nova-C شرکت Intuitive Machines خواهد توانست ارتباطی فعال با ماه‌نوردهایش برقرار کند تا بتوان پروژه‌ی اکتشاف ماه را به شیوه‌ی بهتری انجام داد. دانشمندان امیدوارند سیستم موردبحث، نیاز مأموریت‌های فضایی بعدی ازجمله آرتمیس (بازگردانی انسان به ماه) را نیز برطرف کند.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اینترنت 4G نوکیا انجام مأموریت‌های ماه را ساده‌تر می‌کند و به اعضای تیم امکان می‌دهد از راه دور ماه‌نوردها را کنترل کنند. همچنین به‌لطف شبکه‌ی اینترنت نوکیا، فضانوردان خواهند توانست ویدیوی HD را از سطح ماه به زمین مخابره کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات