اسپیس ایکس: آمازون چون آماده رقابت با ما نیست، تلاش می‌کند فعالیت استارلینک را به تأخیر بیندازد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس ادعا می‌کند آمازون از شکایت علیه آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای جبران عقب‌ماندگی خود در رقابت فضایی استفاده می‌کند.
تبلیغات

اسپیس ایکس در واکنش به آخرین اقدام آمازون برای متوقفکردن برنامه استارلینک، تعارف را کنار گذاشته است. این شرکت دیروز در پاسخ به کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده‌ی آمریکا (FCC) گفت آمازون عمداً تلاش می‌کند تصویب لوایح ارسالی آن‌ها به تأخیر بیافتد. علت اصلی این است که آمازون هنوز با برنامه اینترنت ماهواره‌ای خود (کایپر سیستمز) نمی‌تواند با استارلینک مقابله کند.

این اولین بار نیست که آمازون به خاطر ضعف خود در مسیر اسپیس ایکس سنگ‌اندازی می‌کند. چندی پیش قرارداد ناسا و اسپیس ایکس برای ساخت ماه‌نشین با شکایت آمازون به حالت تعلیق درآمد.

اسپیس ایکس در دادخواست خود نوشته است:

متأسفانه شکایت جدید آمازون، آخرین اقدام آن‌ها برای کند کردن رقابت فضایی است. این در حالی است که آمازون باید روی نگرانی‌های کمیسیون در مورد سامانه ماهواره‌ای غیر زمین‌آهنگ خود متمرکز شود.

کمیسیون باید این اقدامات را در نظر بگیرد و هرچه زودتر طرح اسپیس ایکس را به شور عمومی (یک مرحله قانونی از رسیدگی به درخواست مجوز) بگذارد تا در این مرحله تمام ایرادات ممکن کاملا بررسی شوند.

آمازون هفته گذشته از FCC خواسته بود لایحه اسپیس ایکس درباره استارلینک را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این کمیسیون با ارائه دو پیکربندی مستقل به‌طور هم‌زمان، رد کند. شرکت مادر استارلینک در حمله متقابل، ادعا می‌کند آمازون هنوز به FCC اعلام نکرده است برنامه ماهواره‌ای خودش، چه تأثیری روی خدمات شرکت‌های دیگر می‌گذارد و چطور قرار است قوانین مرتبط با زباله‌های فضایی را رعایت کند:

آمازون برای دریافت مجوزش نزدیک به ۴۰۰ روز درباره این موارد اطلاعاتی به کمیسیون ارائه نداده؛ اما در مدت فقط ۴ روز به طرح نسل آینده استارلینک واکنش نشان داده است.

اسپیس ایکس به این موضوع اشاره می‌کند که آمازون در سال جاری هیچ ملاقاتی با FCC برای توضیح درباره مشکلات طرحش نداشته و هنوز جزئیات سامانه ماهواره‌ای خود را ارائه نداده است.

رقابت ایلان ماسک و جف بزوس به جای فضا، در دادگاه‌ها در حال پیگیری است. برای اطلاع از اخبار این جدال سخت، در روز‌های آینده زومیت را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات