ساخت ریمیکس آهنگ‌ها در اسپاتیفای ممکن می‌شود

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify در نمایشگر گوشی در جیب شلوار
ظاهراً اسپاتیفای درحال توسعه‌ی ابزارهای جدیدی برای ساخت ریمیکس از آهنگ‌ها است.
تبلیغات

طبق اطلاعاتی که کریس مسینا، کارشناس فناوری و محقق اپلیکیشن، در تردز به‌اشتراک گذاشته، اسپاتیفای درحال کار روی ابزارهایی برای ساخت ریمیکس است.

علاقه‌مندان به موسیقی معمولاً از نرم‌افزارهایی مثل ادوبی‌ آدیشن یا Ableton Live برای ایجاد ریمیکس آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود استفاده می‌کنند. قابلیت‌های جدید اسپاتیفای به کاربران امکان می‌دهند به‌طور مستقیم ازطریق این سرویس استریم، ریمیکس بسازند.

ابزارهای ریمیکس اسپاتیفای احتمالاً تحت یکی از سرویس‌ اشتراک پریمیوم جدید به نام Music Pro دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت. ظاهراً مذاکرات مربوط به این ابزارها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و توافقات مربوط به حق‌نشر نهایی نشده است.

در کدهایی که با سایت تک‌کرانچ به‌اشتراک گذاشته شده‌اند، به ابزارهای مختلف ریمیکس اشاره می‌شود. این ابزارها به کاربران اجازه می‌دهند با سبک‌های مختلف انتقال از آهنگی به آهنگ دیگر، مهارت‌های DJ خود را به رخ بکشند و بهترین میکس ممکن را بسازند.

ابزارهای ساخت ریمیکس اسپاتیفای همچنین به کاربران اجازه می‌دهند محدوده‌ی سرعت (تمپو) میکس را تنظیم کنند و با فیلتر آهنگ‌ها بر اساس ژانر، احساسات، فعالیت‌ها و موارد دیگر، حس‌و‌حال ریمیکس نهایی را تعیین کنند. کاربران قادر خواهند بود ریمیکس‌هایی از آهنگ‌های مورد نظرشان را برای مطابقت با سناریوی خاصی ایجاد کنند. برای مثال، می‌توان نسخه‌ای با سرعت بالاتر و پرانرژی‌تر از یک آهنگ آرام را ایجاد کرد و هنگام ورزش به آن گوش داد.

ریمیکس‌های سنتی آپلودشده در پلتفرم‌های استریم یا شبکه‌های اجتماعی، درآمدی برای هنرمندان ایجاد نمی‌کنند، اما قابلیت‌های ریمیکس اسپاتیفای احتمالاً به هنرمندان اجازه می‌دهند از ریمیکس‌هایی که به آثار اصلی آن‌ها مرتبط هستند، درآمد به‌دست آورند.

درحال‌حاضر مشخص نیست قابلیت ساخت ریمیکس دقیقاً چه زمانی به اسپاتیفای اضافه خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی جزئیات بیشتری از این ویژگی دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات