نسخه Music Pro اسپاتیفای با صدای بدون افت کیفیت در راه است

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای روی گوشی مشکی و سبز
اسپاتیفای پلن جدید Music Pro را با پشتیبانی از فناوری Lossless (صدای بدون افت کیفیت) و چند ویژگی دیگر ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

ظاهراً اسپاتیفای قصد دارد پلن جدیدی با نام موزیک پرو (Music Pro) معرفی کند که شامل قابلیت‌هایی مثل صدای بدون افت کیفیت (Lossless Audio) و برخی ویژگی‌های اضافی دیگر می‌شود.

شایعات مربوط به LossLess Audio در اسپاتیفای تازگی ندارند. در حقیقت، این زمزمه‌ها به قبل‌ از اضافه‌شدن پشتیبانی از قابلیت مذکور به اپل موزیک در سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

سرویسی که در اسپاتیفای با نام Spotify HiFi شناخته می‌شد، هرگز به‌طور رسمی دردسترس قرار نگرفت، اما طبق اعلام ورج، به‌نظر می‌رسد این پلتفرم درحال آماده‌سازی پلن جدیدی به نام Music Pro است.

بررسی کدهای مخفی در اپلیکیشن اسپاتیفای، جزئیاتی از قابلیت‌های مورد انتظارِ پلن Music Pro را فاش می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس، پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت است. اسپاتیفای فایل‌های صوتی FLAC تا سقف ۲۴ بیت / ۴۴٫۱ کیلوهرتز را ارائه خواهد کرد. درمقام مقایسه، اپل موزیک فایل‌های Lossless را از بازه‌ی ۱۶ بیت / ۴۴٫۱ کیلوهرتز تا ۲۴ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

فایل‌های صوتی Lossless فشرده‌ شده‌اند اما هیچ افت کیفیتی در آن‌ها وجود ندارد. به‌ بیان دیگر، صدای خروجی با فایل اصلی (Master File) کاملاً یکسان خواهد بود و در نتیجه جزئیات صوتی بیشتری به شنوندگان ارائه می‌دهند.

برای گوش‌دادن به صدای بدون افت کیفیت، توصیه می‌شود از تجهیزات ویژه‌ای مثل هدفون‌های سیم‌دار رده‌بالا استفاده کنید.

اسپاتیفای قصد دارد برای توجیه قیمت بالاتر پلن جدید Music Pro، قابلیت‌های دیگری به آن اضافه کند. به‌عنوان مثال، Music Pro قابلیت ریمیکس جدیدی را برای افزایش سرعت، ترکیب‌ و ویرایش موسیقی‌ها ارائه خواهد داد. شواهدی از نوعی بهینه‌سازی هدفون برای مدل‌های خاصی ازجمله هدفون اپل در کدهای اسپاتیفای وجود دارد.

درحال‌حاضر جزئیات مربوط به تاریخ انتشار و قیمت سرویس Music Pro اسپاتیفای دردسترس نیست.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات